کد خبر: 307351
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۱۲:۲۶:۵۶
| |

توسط انجمن نویسندگان عامه‌پسند؛

فراخوان جایزه ادبی لیلی منتشر شد

انجمن نویسندگان عامه‌پسند فراخوان جایزه ادبی لیلی را منتشر کرد.

فراخوان جایزه ادبی لیلی منتشر شد
کد خبر: 307351
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۱۲:۲۶:۵۶

اعتمادآنلاین| تکین حمزه‌لو دبیر انجمن نویسندگان عامه‌پسند گفت: انجمن نویسندگان عامه‌پسند با هدف بهبود کیفیت رمان‌های منتشر شده در ژانر عاشقانه فارسی اولین دوره جایزه ادبی لیلی را برگزار می‌کند.

وی افزود: در کشورهای دیگر مرسوم است که برای تمام ژانرهای ادبی جایزه‌ای به بهترین آثار تعلق بگیرد تا هم مخاطبان از بهترین کارهای منتشر شده در آن ژانر باخبر شوند و هم نویسندگانی که کار خوبی ارائه کرده‌اند، تشویق شوند. در کشورمان چنین چیزی وجود ندارد. به همین منظور انجمن نویسندگان عامه‌پسند درنظر گرفت جایزه‌ای به نام جایزه لیلی راه‌اندازی کند.

دبیر انجمن نویسندگان عامه‌پسند در ادامه گفت: شراط شرکت در مسابقه، برای رمان‌هایی است که اولین‌بار در سال 97 منتشر شده باشند. محور اصلی این آثار هم باید حتماً عاشقانه اعم از عاشقانه جوانان یا خانوادگی باشد. همچنین از هر نویسنده یک اثر در رقابت شرکت داده خواهد شد. نویسندگانی که مایل باشند در این جایزه شرکت کنند، باید 2 نسخه از رمان خود را حداکثر تا آخر تیرماه سال جاری به آدرس دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

حمزه‌لو در ادامه درباره داوری آثار این جایزه گفت: داوری آثار در 2 بخش انجام خواهد گرفت. بخش الف؛ نوقلمان شامل تمام نویسندگانی است که برای اولین‌بار رمان عاشقانه‌ای از آن‌ها در سال 97 منتشر شده باشد. جایزه این بخش بیست میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر خواهد بود. نویسندگان کار اولی باید در صفحه اول رمان خود این نکته را ذکر کنند. و بخش ب؛ جایزه بهترین رمان عاشقانه شامل نویسندگانی که بیش از یک اثر منتشر کرده‌اند. در این بخش، به برنده لوح تقدیر و جایزه نقدی شامل سی میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

این داستان‌نویس درباره حامی مالی جایزه لیلی گفت: در این‌زمینه، تصمیم گرفتیم از کسانی کمک بگیریم که خودشان در حوزه ادبیات عامه‌پسند فعال نباشند. به‌این‌ترتیب از همکاران غیرمرتبط کمک گرفتیم. در همین راستا انتشارات هوپا که در حوزه کودک و نوجوان فعال است برای حمایت مالی جایزه داوطلب شد که این حمایت فرهنگی را ارج می‌نهیم.

وی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در جایزه لیلی می‌توانند آثار خود را چنانچه واجد شرایط شرکت در مسابقه باشد به دبیرخانه جایزه به نشانی شهرک اکباتان، فازیک، بلوار شهیدنفیسی، بعد از سه راه مخابرات، روبروی ورزشگاه راه آهن، جنب کوچه فرهاد غربی، خانه فرهنگ آیه به کدپستی: 1393847161 ارسال کنند.

طبق فراخوان منتشرشده، زمان برگزاری اختتامیه جایزه لیلی 29 بهمن سال جاری خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها