نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:

دولت ترامپ درباره گفت‌وگوی نگران‌کننده او با یک رهبر خارجی شفاف‌سازی کند

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از دولت دونالد ترامپ خواست اطلاعات شکایت یکی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا از او به دلیل محتوای نگران کننده گفت‌وگویش با یک رهبر خارجی را منتشر کند چرا که این شکایت موجب "نگرانی‌های فوری و شدید در قبال امنیت ملی کشور ما است".

دولت ترامپ درباره گفت‌وگوی نگران‌کننده او با یک رهبر خارجی شفاف‌سازی کند
کد خبر: 343360
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۴۸:۳۱

اعتمادآنلاین| نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای عنوان کرد که ما باید اطمینان داشته باشیم که رئیس جمهور کشور ما و دولتش مسائل مربوط به امنیت ملی و سیاست خارجی ما را به نحوی که بیشترین نفع را برای مردم آمریکا و نه برای خود رئیس جمهور داشته باشد به پیش میبرند.

به گزارش پایگاه هیل، پلوسی در ادامه خاطر نشان کرد: مانع‌تراشی‌های رئیس جمهور و مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا باید فوراً پایان یابند و شخص شاکی افشاگر باید از تمام تدابیر حمایتی تضمین شده توسط قانون برخوردار شود تا از تمامیت دولت ما دفاع و اعتماد و پاسخگویی را تضمین کند.

در روزهای اخیر انتشار گزارشی در خصوص شکایت یکی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور موضوع گمانه‌زنی‌های مختلفی در واشنگتن شده است. روزنامه‌های واشنگتن پست و نیویورک تایمز گزارش کرده بودند که شکایت مذکور از ترامپ مربوط به گفت‌وگوی تلفنی او با رئیس جمهور اوکراین بوده است.

نانسی پلوسی در بیانیه خود اشاره ای به اوکراین یا دیگر جزئیات مربوط به این پرونده نکرد اما گفت: اگر ترامپ مرتکب اتهامات مطرح شده علیه او شده باشد، پس گام در یک میدان مین خطرناک گذشته که می‌تواند تبعاتی جدی برای دولتش و دموکراسی ما داشته باشد.

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا اعلام کرد، این کمیته در حال بررسی اتخاذ اقدامات قانونی برای دسترسی پیدا کردن به اطلاعات مربوط به شخص افشاگر در صورت لزوم است. پلوسی در بیانیه خود از تعهد آدام شف به اجرای تحقیقات در قبال این مناقشه تحسین کرد.

وی تصریح کرد: باید از آدام شف و کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر رهبری قدرتمندشان در راستای تضمین ارائه همه اطلاعات به کنگره به هدف عمل به مسئولیت ما در راستای حفاظت و حمایت از مردم آمریکا و امنیت ملی کشور ما تحسین کرد. ما همچنان به پیروی از حقایق ادامه خواهیم داد و هر گزینه ممکنی را بررسی خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم مردم آمریکا حقیقت را دریافت می‌کنند. ما امیدوار هستیم که جمهوری‌خواهان در حمایت از قانون اساسی به ما بپیوندند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها