کد خبر: 423829
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

سخنگوی وزارت بهداشت:

26 استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 2598 مورد جدید کووید19 در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه 215 بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

26 استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند
کد خبر: 423829
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 13 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 598 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 304 نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 312 هزار و 35 نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 215 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 17 هزار و 405 نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون 270 هزار و 228 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: 4104 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا کنون دو میلیون و 534 هزار و 658 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

لاری در تشریح استانهای در وضعیت قرمز گفت: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی درباره استانهای در شرایط هشدار نیز گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری با بیان اینکه در حال حاضر 14 استان در وضعیت قرمز و 12 استان در وضعیت هشدار قرار دارند، افزود: با همکاری مردم در رعایت پروتکلها و تلاش شبانه روزی مسوولان استانی و کادر بهداشت و درمان، استان های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در وضعیت بهتری از بیماری قرار گرفته اند؛ البته این موضوع نباید باعث خطر عادی سازی شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل ها شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه استانهای فارس، ایلام، لرستان و هرمزگان از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار تبدیل شده اند و با رعایت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و مسوولان استانی موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانهای این استانها روند کاهشی داشته و موجب شده تعدادی از شهرستان های این استان ها از وضعیت قرمز خارج شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه استانهای مرکزی، گیلان و یزد از وضعیت هشدار به وضعیت قرمز تبدیل شدند؛ یعنی موارد ابتلا و بستری تعداد بیشتری از شهرستان های آنها روند افزایشی داشته است که از مردم می خواهیم با جدی گرفتن بیشتر پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک کمک کنند در هفته های آتی شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری در این استانها باشیم. همچنین از مردم می خواهیم از سفرهای غیرضروری به این استان ها خودداری کنند.

لاری در پایان صحبت هایش خطاب به مردم گفت: مطمئن باشید با عزم و اراده شما حتی اگر 10 درصد به آمار استفاده کنندگان از ماسک اضافه شود، تاثیرات چشمگیری در کاهش موارد ابتلا، بستری و فوت در کشور را طی هفته های آتی شاهد خواهیم بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها