کد خبر: 423830
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

طرح دوفوریتی برای تشکیل کمیسیون حقوقی با حداقل اعضا تقدیم مجلس می‌شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: تلاش ما این است که روز چهارشنبه یک طرح دوفوریتی را تقدیم مجلس کنیم که کمیسیون قضایی و حقوقی با همین 9 عضو کار خود را آغاز کند؛ کمیسیون حقوقی و قضایی در دوره قبل با عضویت هفت نماینده شروع به کار کرد و حداقل اعضای کمیسیون باید 19 و حداکثر باید 23 نفر باشد.

طرح دوفوریتی برای تشکیل کمیسیون حقوقی با حداقل اعضا تقدیم مجلس می‌شود
کد خبر: 423830
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلمان اسحاقی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح دو فوریتی برای تشکیل کمیسیون حقوقی با حداقل اعضا روز چهارشنبه تقدیم مجلس می شود، گفت: یکی از دلایل عدم تشکیل و به حد نصاب نرسیدن کمیسیون حقوقی و قضایی، ضعف هیات رییسه است.

نماینده قائنات و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه افزود: تلاش ما این است که روز چهارشنبه یک طرح دو فوریتی را تقدیم مجلس کنیم که کمیسیون قضایی و حقوقی با همین 9 عضو کار خود را آغاز کند؛ کمیسیون حقوقی و قضایی در دوره قبل با عضویت هفت نماینده شروع به کار کرد و حداقل اعضای کمیسیون باید 19 و حداکثر باید 23 نفر باشد، این طرح این اجازه را می‌دهد که کمیسیون حقوقی به دلیل اهمیت خاص آن با همین تعداد عضو تشکیل شود.

وی افزود: با اینکه ما بیش از ده‌ها حقوقدان، وکیل و عضو دیوان در مجلس داریم، اما از سوی نمایندگان استقبالی برای عضویت در کمیسیون حقوقی و قضایی صورت نگرفت.

عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل عدم تشکیل و به حد نصاب نرسیدن کمیسیون حقوقی و قضایی، ضعف هیات رییسه است.

نماینده قائنات درباره تعیین تکلیف طرح‌ها و لوایح مرتبط با کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: امیدوارم روزی به سمت و سویی حرکت کنیم که نخست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تشکیل شود و سپس برای تشکیل دیگر کمیسیون‌ها اقدام شود؛ تمام طرح‌های خروجی دیگر کمیسیون‌های مجلس دارای ابعاد حقوقی است و باید در کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی شود. این خلاء الان وجود دارد در طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی این خلاء وجود دارد ابعاد حقوقی این طرح کجا باید دیده شود و فرایند قانونگذاری آسیب می رساند.

وی اظهار کرد: در تمام مدتی که کمیسیون‌های تخصصی مجلس تشکیل شده، کمیسیون قضایی و حقوقی به دلیل خلاء قانونی در حد نصاب اعضا هنوز جلسه ای برگزار نکرده و در مورد هیچ طرح و لایحه‌ای اظهار نظری از سوی این کمیسیون با توجه به این مساله صورت نگرفته است.

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به دلیل حد نصاب نرسیدن اعضا تاکنون تشکیل نشده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها