کد خبر: 191697
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۱ ۱۳:۲۵:۰۰
| |

میر محمد صادقی، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی:

تفکر ضدزن، تفکر ضدصلح است

میر محمد صادقی با اشاره به این که حقوق بشر را ذیل بشر تعریف می‌کنند و باید ببنیم تعریف ما از بشر چیست، گفت: از دیدگاه اسلام هیچ تردیدی وجود ندارد و تمام انسان‌ها برابر هستند و حقوق یکسان دارند.

تفکر ضدزن، تفکر ضدصلح است
کد خبر: 191697
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۱ ۱۳:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| میرمحمد صادقی در نخستین کنگره سراسری حقوق بشر زنان گفت: «تمام انسان‌ها خارج از قومیت، ملیت، نژاد، مذهب و دین دارای کرامت انسانی هستند و این موضوعی است که کاملا مشخص است.»

او ادامه داد: «معتقدم تمامی موارد را باید ذیل اصل کرامت انسانی دید. نقض حقوق بشر طبعا اتفاق می‌افتد به ویژه در حوزه زنان که معولا با دیدگاه سنتی به آن نگریسته می‌شود.»

رئیس کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: «در حوزه زنان به نظر می‌رسد اگر دنبال این هستیم که از نقض حقوق بشر جلوگیری کنیم باید راه‌حل‌های خاص بیابیم. گاه حقوق بشر زنان را به دلیل حفظ حریم خانواده قابل نقض می‌دانند.»

او گفت: «باید زنان تشویق شوند موارد نقض حقوق بشر را زود اعلام کنند که معمولا چنین اتفاقی کم می‌افتد. آمار نقض حقوق بشر زنان سیاه و بالا است. از کودکی افراد باید تشویق شوند در روابطی وارد شوند که حقوق بشر حفظ می‌شود. اولین قربانی خشونت جنگ‌ها زنان هستند. اعمال خشونت علیه آنان به عنوان تاکتیک محسوب می‌شود و به زنان به عنوان غنیمت جنگی نگریسته می‌شود.»

صادقی گفت: «همواره تفکر ضد زن تفکر ضد صلح بوده است، شما به داعش نگاه کنید تفکر ضد صلح دارد که تفکر ضد زن هم هست. هر جا زنان تکریم شده‌اند صلح درستی حاکم بوده است و این یک اصل و هدفی است که شریعت دنبال آن بوده است. مسئله صلح در جوامع و حمایت از حقوق بشر زنان دارد بسیار مهم است. جمعیت‌های زیادی در خصوص حقوق زنان وجود دارد، نباید دست از تلاش خودتان بردارید ، در دنیا این حرکت‌ها با جمعیت‌های کم آغاز شد اما بعد اتفاقات خوبی رقم خورد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها