کد خبر: 265030
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۸:۰۰
| |

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران:

دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد قانونی است

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اگر کسی در روز مخالف پلاک خود در محدوده زوج وفرد تردد کنند باید عوارض پرداخت کند، گفت: این کار قانونی است و شورا در این باره مصوبه دارد.

دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد قانونی است
کد خبر: 265030
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن پورسیدآقایی در پاسخ به این پرسش که یکی از اعضای شورا اعلام کرده دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد غیرقانونی است گفت:‌ اگر خودرویی پلاکش زوج است و در روز زوج در محدوده زوج و فرد تردد می‌کند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند اما اگر در روز مخالف حرکت کند، باید عوارض پرداخت کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اگر کسی در روز مخالف پلاک خود در محدوده زوج و فرد تردد کند بر اساس مصوبه شورا باید عوارض پرداخت کند، گفت: در ماده 8 مصوبه شورا ذکر شده که شهرداری باید نسبت به وصول عوارض خود اقدام کند و پلیس هم باید جداگانه جریمه خود را دریافت کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: اگر کسی در محدوده طرح ترافیک و یا در محدوده زوج و فرد (مخالف روز پلاک خود) تردد کند باید عوارض پرداخت کند؛برای روشن شدن موضوع نامه رسمی به شورای شهر نوشته‌ایم که بر اساس مصوبه شورا عوارض دریافت می‌شود و اگر نظر شورا غیر از این است اعلام کند.

به گفته پورسیدآقایی رئیس شورای شهر به کمیته حقوقی شورا این مسئله را ارجاع داد و آنها بعد از بررسی اعلام کردند گرفتن عوارض زوج و فرد طبق مصوبه است و خلاف قانون نیست.

وی با تأکید بر این موضوع که عوارض تردد در محدوده زوج و فرد در روزهای مخالف بر اساس رویه‌های گذشته دریافت می شود، گفت: عوارض زوج و فرد مانند عوارض طرح ترافیک است به ازای ساعت تردد و به نوع معاینه فنی بستگی دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها