کد خبر: 273607
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۵:۱۲:۰۰
| |

مشاور مشارکت اجتماعی کمیته بین المللی صلیب سرخ:

مشارکت اجتماعی به افزایش اعتماد در جامعه منجر می‌شود

توماس گلاس مشاور مشارکت اجتماعی و ارتباطات عملیاتی کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری منجر به برخورداری از برنامه‌های پایدار و اجتماع محور، داشتن جوامعی با تاب آوری بیشتر و احساس مسئولیت جدی‌تر در مقابل جامعه و ارتقای سطح اعتماد در جامعه می‌شود.

مشارکت اجتماعی به افزایش اعتماد در جامعه منجر می‌شود
کد خبر: 273607
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۵:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| توماس گلاس گفت: مشارکت جوامع آسیب دیده همواره کانون فعالیت های نهضت بین المللی بوده است و این رویکرد در تمام فعالیت ها به ویژه در زمینه امداد و سوانح و اصول و قوانین کمک های بشردوستانه بسیاز حائز اهمیت است و صدها هزار نفر از داوطلبانی که در خط مقدم پاسخ به سوانح و کمک به اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر هستند؛ همه روزه محتوای این رویکرد را تمرین می کنند.


مشاور مشارکت اجتماعی و ارتباطات عملیاتی کمیته بین المللی صلیب سرخ ادامه داد: جمعیت هلال احمر یکی از جمعیت‌ های ویژه در بین سایر جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر است و حدود 2 میلیون داوطلب دارد. در واقع با این ظرفیت هلال احمر ایران یکی از جمعیت هایی است که به جوامع محلی وابسته است و همین حالا هم مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری در آن مورد توجه است.


گلاس اضافه کرد: جمعیت هلال احمر ایران با این ظرفیت داوطلبی فعال پتانسیل بسیار زیادی دارد. همچنین حضور فیزیکی و نزدیکی شما با جوامع مثال خوبی است از اینکه مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری چه تاثیری می تواند در ارائه خدمات مناسب داشته باشد.


وی در جلسه مشترک با مدیران هلال احمر ایران به بیان توضیحاتی در مورد قطعنامه مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری که قرار است پس از مشورت با جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در شورای نمایندگان به رای گذاشته و تصویب شود، پرداخت.


قرار است کارگاهی دو روزه با عنوان «مسئولیت اجتماعی و مشارکت‌پذیری» با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ برای حدود 45 نفر از مدیران جمعیت هلال احمر برگزار می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها