کد خبر: 343133
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

چگونه ریسک ابتلا به آلزایمر در پیری را کاهش دهیم؟

در روز جهانی آلزایمر تمام رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا آگاهی‌ها درباره این بیماری را افزایش دهند.

حجم ویدیو: 2.35M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 343133
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ بیست و یکم سپتامبر (سی‌ام شهریور) روز جهانی آلزایمر نام گرفته است و به همین دلیل هم در این هفته، رسانه‌ها در سراسر جهان بیش از همیشه به این بیماری و ابعاد آن می‌پردازند.

این روز به منظور افزایش آگاهی در مورد آلزایمر و یادآوری روش‌های پیشگیری از این بیماری معرفی شده و امسال هم شعار «Remember me» (مرا به خاطر بیاور) را برای این روز انتخاب کرده‌اند.

بر اساس آمارهای جهانی حدود پنج درصد از مبتلایان به آلزایمر در دهه‌های 40 و 50 زندگی خود علائم اولیه را نشان می‌دهند.

اگرچه بیشترین سن ابتلا به آلزایمر از 85 سالگی به بعد است، اما بیماری دمانس- نوعی خاص از آلزایمر که در پی مشکلات ژنتیکی بروز پیدا می‌کند- می‌تواند در سنین پایین‌تر نیز اتفاق افتد.

تا به امروز هیچ درمان قطعی‌ای برای این بیماری معرفی نشده است و به همین دلیل فرد مبتلا به آلزایمر در یک روند پیش‌رونده بیماری قرار خواهد گرفت، اما با روش‌هایی می‌توان احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

برخی از این روش‌ها از بعد جسمی و برخی از آنها از بعد روانی باعث کاهش ابتلا به بیماری خواهند شد.

کاهش کلسترول‌های بد، نداشتن فشار خون بالا، رژیم غذایی سالم و تنظیم ساعت خواب از جمله مواردی است که رعایت کردنش تا حد زیادی ریسک ابتلا به آلزایمر را کم می‌کند.

کاهش استرس، ورزش منظم، داشتن ارتباطات اجتماعی فعال، مطالعه مستمر و فعال نگه داشتن مغز هم از دیگر نکات مهم در جلوگیری از بروز این بیماری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها