کد خبر: 405948
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۴:۵۵:۴۸
| |

استاندار خوزستان:

اعمال محدودیت‌های آخر هفته فقط در شهرهای قرمز است

استاندار خوزستان با بیان اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری اعمال محدودیت‌ها تنها در شهرهای قرمز است و بانک‌ها و ادارات در شهرهای زرد و سفید دایر هستند، گفت: اما اعمال محدودیت‌ها از روز شنبه هفته آینده تا پایان تعطیلات عید فطر، در کل استان خواهد بود.

اعمال محدودیت‌های آخر هفته فقط در شهرهای قرمز است
کد خبر: 405948
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۴:۵۵:۴۸

اعتمادآنلاین| استاندار خوزستان با بیان این که در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری اعمال محدودیت‌ها تنها در شهرهای قرمز است و بانک‌ها و ادارات در شهرهای زرد و سفید دایر هستند، گفت: اما اعمال محدودیت‌ها از روز شنبه هفته آینده تا پایان تعطیلات عید فطر، در کل استان خواهد بود.

غلامرضا شریعتی، امروز 30 اردیبهشت ماه در حاشیه نشست ستاد کرونا، اظهارکرد: محدودیت‌ها به صورت جدی تا پس از روز بعد از عید فطر انجام می‌شود و پس از آن نیز امیدواریم نیاز به تصمیمات جدیدی نباشد. شرایط در سه روز اخیر در حال رصد است و تعداد بیماران رو به کاهش بوده است اما هنوز آمار تعداد مبتلایان بالا است. البته عمده بیماران، سرپایی هستند ولی باید مراقبت بیشتری داشته باشیم و محدودیت‌های بیشتری اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه علت کاهش بیماران در این سه روز نیز به خاطر ایجاد محدودیت‌هایی است که از یک هفته قبل اعمال کرده بودیم، افزود: خدا را شکر فرمانداران، نیروی انتظامی، بسیج، بهداشت و صنعت و معدن در زمینه این محدودیت‌ها خیلی خوب عمل کرده اند و اقدامات موثری انجام داده‌اند.

استاندار خوزستان با اشاره به تجهیز تخت‌های بیشتر در آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها و اینکه جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد، گفت: تلاش می کنیم به تدریج تعداد بیماران را کاهش دهیم. همچنین از روز پنج شنبه هفته جاری، اصناف و ادارات موظف هستند مجددا اعمال محدودیت‌ها را رعایت کنند و از روز شنبه نیز برای کل استان محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نماز عید فطر فقط در مساجد محله و آن هم در مکان رو باز برگزار خواهد شد، عنوان کرد: پس از نماز نیز نمازگزاران باید محل را خیلی سریع ترک کنند و درب مسجد بسته باشد تا بتوانیم انتقال بیماری را کنترل کنیم. همچنین باید از رفت‌وآمد و دیدوبازدید عید هم صرف‌نظر شود.

شریعتی گفت: مجددا بررسی می‌کنیم و اگر نیاز بود، محدودیت‌های جدیدی را برای عید فطر و روز پس از آن اعمال خواهیم کرد و این مهم در دستور کار است و طی چند روز آینده در مورد آن تصمیم گیری خواهیم کرد. همه مردم باید رعایت کنند و اگر طی یکی دو روز پیش رو به بانک‌ها و ادارات مراجعه می کنند باید از ماسک استفاده کنند و ادارات هم باید اجازه ورود به افراد بدون ماسک را ندهند تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم. همچنین اصنافی حق بازگشایی دارند که در سایت ثبت‌نام کرده باشند. سازمان صنعت و معدن در این زمین فعال شده است و کسانی که ثبت نام نکرده اند، اجازه فعالیت ندارند.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری اعمال محدودیت‌ها تنها در شهرهای قرمز است و بانک‌ها و ادارات در شهرهای زرد و سفید دایر هستند، افزود: اما اعمال محدودیت‌ها از روز شنبه هفته آینده تا پایان تعطیلات عید فطر، در کل استان خواهد بود. 16 شهرستان خوزستان براساس اعلام شورای تامین و ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان شامل این شهرستان‌ها می‌شود:

اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، رامهرمز، مسجدسلیمان، هفتکل، دشت آزادگان، ماهشهر، هندیجان، دزفول، شوش، شوشتر، گتوند، آبادان و خرمشهر.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها