کد خبر: 452797
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۰۸:۳۹:۴۰
| |

غلامرضا مهدوی؛ رئیس شورای حل اختلاف تهران:

افتتاح شعبه‌های صلح و سازش در 19 دادسرای شهر تهران

غلامرضا مهدوی، رئیس شورای حل اختلاف تهران درباره افتتاح شعبه‌های صلح و سازش در دادسراهای تهران، توضیحاتی داد.

افتتاح شعبه‌های صلح و سازش در 19 دادسرای شهر تهران
کد خبر: 452797
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۰۸:۳۹:۴۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا مهدوی رئیس شورای حل اختلاف تهران، با اشاره به شعبه‌های ویژه صلح و سازشی که در تهران افتتاح شده‌اند، اظهار کرد: به تازگی شعبه ویژه شورای حل اختلاف زرتشتیان در تهران افتتاح شده است.

وی ادامه داد: پس از درخواست نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی و انجمن زرتشتیان از ما، برای ایجاد شعبه صلح و سازش ویژه مخصوص این دین الهی به سرعت موافقت کردیم و شعبه حل اختلاف ویژه پیروان آن در محل انجمن ویژه زرتشتیان افتتاح شد.

مهدوی در پاسخ به این سوال که چه شعبات صلح و سازش دیگری در تهران افتتاح شده‌اند، گفت: به طور کلی فلسفه شورا‌ها حل اختلاف و صلح و سازش است و بر همین اساس ما شعبات خود را افتتاح می‌کنیم.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران افزود: در بیشتر ارگان‌ها و در تمامی زندان‌های استان تهران شعبات ویژه صلح و سازش راه‌اندازی شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد مرکز ویژه صلح و سازش در دادسرا‌ها افتتاح شده‌اند، گفت: در 19 دادسرای شهر تهران 26 شعبه صلح و سازش ایجاد شده‌اند.

مهدوی درباره شعبات صلح و سازشی که در دیگر مکان‌های شهر تهران افتتاح شده اند، بیان کرد: ما حتی یکی از شعبه را در امامزادگان عینعلی و زینعلی افتتاح کرده‌ایم علاوه بر آن در شهرک‌های صنعتی اتحادیه‌های صنفی هم شعبات ویژه صلح و سازش راه‌اندازی شده‌ است.

رئیس شورای حل اختلاف تهران تصریح کرد: در ماده 8 قانون شورای حل اختلاف و ماده 11 این قانون به اصلاح میان طرفین تاکید بسیاری شده است و بر همین اساس بر اساس تاکیدات رئیس قوه قضائیه هدف ما این است که شورا‌های حل اختلاف را به سمت صلح و سازش سوق دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که شورا‌های حل اختلاف در استان تهران چگونه عمل کرده‌اند، گفت: عملکرد شورا‌های حل اختلاف مورد قبول ما بوده است و از کارکنان شورا تقدیر و تشکر دارم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها