کد خبر: 588182
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۵:۲۴:۰۹
| |

توضیحات رئیس سازمان دامپزشکی از آخرین وضع آنفلوآنزای پرندگان در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی در خصوص آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور نداشته‌ایم و کانونی در این خصوص گزارش نشده است.

توضیحات رئیس سازمان دامپزشکی از آخرین وضع آنفلوآنزای پرندگان در کشور
کد خبر: 588182
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۵:۲۴:۰۹

سیدمحمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور از سال گذشته، حرکتی را پیرامون احیای جهاد سازندگی در وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرد و در ابتدا جهاد دامپزشکی را در سازمان دامپزشکی استارت زد.

​به گزارش فارس، وی تصریح کرد: عشایر سرافراز کشور تولید ۲۵ درصد از دام کشور را بر عهده دارند و این بسیار مهم است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: تمام خدمات حوزه دامپزشکی به‌صورت رایگان به عشایر داده می‌شود و خوشبختانه با انجام رزمایش دامپزشکی در استان‌های مختلف کشور، 38.5 درصد سطح واکسیناسیون دام‌ها افزایش یافته است.‌

آقامیری همچنین ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور، عملیات پاک‌سازی 6 بیماری دامی را آغاز کرده که یک بیماری آن مشترک میان انسان و دام است.‌

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون مشکلی در خصوص آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور نداشته‌ایم و کانونی در این خصوص گزارش نشده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: به تمام استان‌ها ابلاغ شده است که در این خصوص مراقب‌های لازم را مدنظر قرار دهند؛ چراکه کشورهای اطراف ما درگیر این مشکل شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها