کد خبر: 678892
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۲ ۱۲:۱۱:۴۱
| |

چرا استفاده از دئودورانت کرمی بهتر است؟

امروزه در بازار انواع دئودورانت‌ها موجود هستند. از دئودورانت‌های صابونی و اسپری‌ها تا کرمی. برخی از آن‌ها آلومینیوم داشته و برخی دیگر منیزیوم. اما انتخاب کدام‌یک از این‌ها بهتر است؟

چرا استفاده از دئودورانت کرمی بهتر است؟
کد خبر: 678892
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۲ ۱۲:۱۱:۴۱

ما در طول روز، فعالیت‌های بسیاری را انجام می‌دهیم. اکثر این فعالیت‌ها باعث افزایش دمای بدن می‌شود و راه‌حل طبیعی بدن برای تنظیم دما، تولید عرق است. بعضی افراد به تعریق زیاد مبتلا هستند. مشکل این افراد با تعریق زیاد نیست، بلکه بوی بدی است که از این تعریق به‌جا می‌ماند. عرق به‌خودی‌خود بویی نمی‌دهد. اما وقتی باکتری‌های روی پوست و لیپید‌ها و پروتئین‌ها، اسیدهای تولیدشده در عرق را تجزیه می‌کنند و بوی بد به‌جا می‌ماند. یکی از راه‌های جلوگیری از بوی بد، استفاده از دئودورانت‌های کرمی است که خاصیت درمانی هم دارند.

بعضی افراد در طول روز تعریق زیادی دارند. تعریق زیاد باعث خیس شدن لباس و ایجاد لک روی آن می‌شود. همین موضوع باعث شده تا افراد فعالیت‌های خود را کاهش دهند تا کمتر دچار تعریق بشوند.

یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل تعریق و رفع بوی بد، استفاده از دئودورانت‌ها است. این محصول با ترکیباتی که دارد کمک می‌کند تا باکتری‌هایی که عرق بدن را تجزیه می‌کنند، کنترل شوند. این کار به‌وسیله ایجاد فضای اسیدیته در سطح پوست ایجاد می‌شود. اما انتخاب یک دئودورانت خوب نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.

اگر مشکل کلیوی دارید از دئودورانت‌های حاوی آلومینیوم استفاده نکنید

امروزه در بازار انواع دئودورانت‌ها موجود هستند. از دئودورانت‌های صابونی و اسپری‌ها تا کرمی. برخی از آن‌ها آلومینیوم داشته و برخی دیگر منیزیوم. اما انتخاب کدام‌یک از این‌ها بهتر است؟ در سال‌های گذشته سازمان غذا و دارو (FDA) از تولیدکنندگان محصولات ضد تعریق خواست اگر در دئودورانت‌های خود از آلومینیوم استفاده کردند، حتما برچسب «اگر بیماری کلیوی دارید قبل از استفاده از پزشک بپرسید» را به محصول خود اضافه کنند. همچنین بنیاد ملی کلیه (NKF) به مردم توصیه می‌کند در صورتی که بیماری کلیوی مرحله ۴ دارند از محصولات مراقبت از پوست حاوی آلومینیوم اجتناب کنند. زیرا در این مرحله، تنها ۳۰ درصد از کلیه کار می‌کند و نمی‌تواند آلومینیوم (همچنین در داروهای کلیه و مایع دیالیز موجود) را با سرعت کافی پاک کند. این ممکن است به آن اجازه دهد تا در بدن شما جمع شده و باعث مشکلات بیشتری شود.

کدام دئودورانت‌ها آلومینیوم کمتری دارند؟

دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها در معرض مستقیم پوست هستند. پوست زیر بغل به دلیل سطح وسیعی که دارد، بدون هیچ محافظی در معرض این مواد قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید در زمان انتخاب ضد تعریق به نوع آن و موادی که در آن است توجه زیادی کرد. برخی ضد تعریق‌ها ترکیبات آلرژی‌زا دارند. آلومینیوم موجود در اسپری‌های ضد تعریق و مام‌های صابونی یکی از این ترکیبات است و باعث احساس سوزش و خارش می‌شود. برای همین است که استفاده از ضد تعریق‌های کرمی به افراد توصیه می‌شود. زیرا دئودورانت‌های کرمی یا آلومینیوم نداشته یا به‌جای آن از منیزیوم که خاصیت مشابهی دارد استفاده شده است. این نوع از ضد تعریق‌ها،‌ با داشتن مرطوب‌کننده، به نرمی پوست کمک کرده و از بروز حساسیت جلوگیری می‌کند. نرم‌کننده موجود در این نوع دئودورانت، از التهاب پوست جلوگیری کرده و آن را نرم می‌کند.

سخن پایانی

در آخر باید گفت امروزه برای داشتن زندگی سالم‌تر، باید قبل از استفاده از هر محصولی، درباره آن اطلاعات مناسبی کسب کنیم. این اطلاعات می‌تواند ما را در جهت داشتن انتخاب بهتر یاری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها