کد خبر: 265244
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۰۸:۵۹:۰۰
| |

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

وزارت جهاد کشاورزی درک درستی از وضعیت آبی کشور ندارد

حیدر علی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی هنوز درک مناسبی از وضعیت آبی کشور ندارد، چرا که در نقاط کاملا خشک و بی آب طرح‌های آبخیزداری، توسعه کشاورزی اجرایی می‌‍کند.

وزارت جهاد کشاورزی درک درستی از وضعیت آبی کشور ندارد
کد خبر: 265244
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۰۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حیدر علی عابدی در خصوص ضرورت تهیه سند آمایش آب توسط وزارت نیرو گفت: برای رفع مشکلات بی آبی در کشور باید وزارت نیرو به صورت جدی وارد عمل شود و این مسئله را به صورت علمی حل کند، تا زمانی که این وزارتخانه در چهارچوب وظایف قانونی خود و در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب وارد عمل نشود، مشکلات همچنان پا بر جا خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات کمبود آب از مردم به نمایندگان، گروه‌های اجتماعی و سمن‌ها کشیده شده است،در صورتی که اگر وزارت نیرو در چهارچوب وظایف قانونی خودش عمل کرده بود، امروزه با مشکلات کمتری در این حوزه مواجه بودیم.

وزارت جهاد کشاورزی درک درستی از وضعیت آبی کشور ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: مشکلات آبی کشور عمدتا درگیر عدم هماهنگی سه وزارتخانه نیرو، جهاد کشاورزی و وزارت کشور است. متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی هنوز درک مناسبی از وضعیت آبی کشور و مشکلات کمبود منابع آبی ندارد، چرا که در نقاط کاملا خشک و بی آب طرح‌های آبخیزداری، توسعه کشاورزی و تبدیل منابع طبیعی به باغات را اجرایی می‌‍کند. متاسفانه هنوز کار‌های اشتباه خود را نپذیرفته و تنها به دنبال افزایش محصولات کشاورزی است، رشد، توسعه و خودکفایی به چه قیمتی ؟

عابدی افزود: وزارت کشور تاثیر بسیار زیادی در بهبود وضعیت آبی کشور دارد، چرا که باید در مقابل گروه‌های فشار مقاومت کرده و طرح ها و برنامه خود را اجرایی کند. در تابستان امسال طبق برنامه‌ریزی وزارت نیرو مقرر شد برق برخی از مناطق و نواحی به صورت متناوب قطع شود،اما در اولین قطعی برق ناحیه‌ای گروه‌های فشار در برخی از شهر‌ها به خیابان‌ها ریختند و استانداری نیز بلافاصله دستور وصل برق را داد. یعنی به صورت کامل تسلیم گروه‌های فشار شد، تا زمانی که وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و وزارت کشور با هم سیاستگذاری نکنند، مشکلات آبی کشور بهبود نخواهد یافت.

تهیه سند آمایش ملی آب نیز مشکلات اب کشور را درمان نخواهد کرد

وی اظهار کرد: به عقیده بنده سند آمایش ملی که مقرر شد وزارت نیرو تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند هم تاثیر چندانی بر مشکلات آبی کشور نخواهد گذاشت، چرا که به هیچ عنوان کمبود و خلاء قانون، برنامه و سند آمایشی نداریم، مشکل این است که هیچ یک از برنامه‌ها به صورت کامل اجرایی نمی‌شود. یکی از کارهایی که برای هماهنگی بیشتر سه وزارت خانه انجام دادیم، تشکیل شورای عالی آب بود که متاسفانه مصوبات آن نیز اجرایی نشد.

بهبود مشکلات آبی کشور نیازمند اهتمام جدی دولت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید از وزارت خانه‌های خود در خواست کارنامه عملکرد کند و بر این اساس عملکرد وزرای خود را ارزیابی کند. تا زمانی که دولت اهتمام جدی برای رفع مشکلات آبی کشور نداشته باشد، هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها