کد خبر: 275039
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۳:۳۱:۰۰
| |

یک مقام مسئول اعلام کرد:

افزایش 65 درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر

شاپور کاکولکی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اعلام کرد: 3 هزار و 675 تن ماهیان استخوانی تا 20 بهمن امسال در دریای خزر صید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش 65 درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر
کد خبر: 275039
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۳:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: امسال صید ماهیان استخوانی در دریای خزر با یک هزار صیاد و با روش پره از 5 مهر آغاز شد و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

شاپور کاکولکی افزود: از 3675 تن صید ماهیان استخوانی، 44 درصد آن ماهی سفید بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد رشد داشته و 53 درصد دیگر صید ماهی کفال است که 56 درصد نسبت به سال 96 افزایش نشان می دهد.

وی افزود: از این میزان صید ماهیان استخوانی، 1385 تن سهم استان گیلان، 2075 تن سهم استان مازندران و حدود 215 تن سهم گلستان است.

به گفته کاکولکی سهم صید استان های گیلان، مازندران و گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 89 درصد، 61 درصد و 3 درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان این که افزایش صید موجب شده سرانه صید هر شرکت تعاونی پره در استان های شمالی به 31 تن برسد، تصریح کرد: سرانه صید این شرکت های تعاونی نسبت به مدت مشابه سال 96 از افزایش 67 درصدی برخوردار شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران یادآور شد: در مدت مشابه سال قبل سرانه صید این تعاونی ها 18.5 تن بود.

وی رهاسازی بچه ماهی و تکثیر طبیعی و شرایط آب و هوایی را از دلایل عمده افزایش صید ماهیان استخوانی در دریای خزر عنوان کرد.

کاکولکی با اشاره به این که امسال با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، صید ماهیان در دریای خزر 10 روز زودتر آغاز شد، گفت: بخش مهم صید ماهیان استخوانی در اسفند و نیمه اول فروردین انجام می گیرد.

وی درباره رهاسازی بچه ماهی نیز اظهار داشت: معمولا سالانه بیش از 300 تا 400 میلیون قطعه از انواع بچه ماهی های استخوانی در رودخانه های منتهی به دریای خزر رها می شود.

معاون سازمان شیلات ایران ابراز امیدواری کرد که صیادان همانند سنوات گذشته در زمینه تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی مشارکت فعال داشته باشند و قوانین و مقررات مدیریت ماهیگیری مسئولانه را رعایت کنند تا نتایج آن را در سبد صید خود ببینند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها