کد خبر: 398295
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۲:۰۸:۴۱
| |

خرید تضمینی 60 هزار تن مرغ مازاد از مرغداران کشور

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: از ابتدای خرید تضمینی تا امروز 18 فروردین ماه، 60 هزار تن مرغ خریداری شده که 12 هزار تن آن را از اول فروردین تا امروز خریداری کرده‌ایم و این میزان خرید در شرکت پشتیبانی امور دام بی‌سابقه بوده است.

خرید تضمینی 60 هزار تن مرغ مازاد از مرغداران کشور
کد خبر: 398295
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۲:۰۸:۴۱

اعتمادآنلاین| حسن عباسی معروفان در رابطه با ابراز نارضایتی برخی مرغداران از نحوه خرید مرغ در بعضی استان ها، اظهار کرد: ما مسئول خرید مرغ تا وزن هزار و 800 گرم هستیم و تا 21 فروردین اجاره خرید مرغ تا وزن 2 هزار و 200 گرم را هم گرفتیم اما مرغ 4 کیلویی را خریداری نمی‌کنیم.

وی افزود: ما مرغ های دارای سایز مصوب را خریداری کرده‌ایم و پول آن را هم به صورت نقد پرداخت می‌کنیم.

معروفان در رابطه با میزان خرید مرغ مازاد از مرغداران، خاطرنشان کرد: از ابتدای خرید تضمینی تا امروز 18 فروردین ماه، 60 هزار تن مرغ خریداری شده که 12 هزار تن آن را از اول فروردین تا امروز خریداری کرده‌ایم و این میزان خرید در شرکت پشتیبانی امور دام بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، گفت: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مصوب شد که برای شرکت پشتیبانی امور دام کشور نقدینگی تا 2 هزار و 250 میلیارد تومان تأمین شود و بر اساس این نقدینگی، پشتیبانی امور دام موظف است، بالاتر از میزان ذخایر استراتژیک هم مرغ مازاد را از مرغداری ها خریداری کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: مصوبه دیگر ستاد تنظیم بازار صادرات مرغ بدون پرداخت عوارض و عدم واردات مرغ در سال جاری بود.

معروفان ادامه داد: همچنین ارز نهاده‌های دامی هم مطابق سال گذشته تامین خواهد شد و بخش خصوصی هم می‌تواند جو، ذرت و کنجاله سویا را مانند سال گذشته وارد کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: جوجه‌ریزی مطابق سال گذشته و طبق برنامه‌ریزی معاونت امور تولیدات دامی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در تولید و توزیع مرغ وجود ندارد.

وی با اشاره به این نکته که در حال حاضر هیچ مرغی توسط شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار نمی شود، عنوان کرد: ما در حال حاضر مرغ را تا قیمت 12,900 تومان از مرغداران خریداری می‌کنیم اما برای رفاه حال مرغداران و عدم ضرر و زیان تولیدکنندگان، هیچ مرغی را وارد بازار نمی کنیم.

معروفان تاکید کرد: ما بیش از وزن مصوب شده توسط ستاد تنظیم بازار هیچ مرغی را خریداری نخواهیم کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها