کد خبر: 448661
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ۱۰:۰۹:۵۷
| |

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس

برای بررسی لایحه تجارت به دنبال تشکیل کمیسیونی مشترک هستیم

مهدی طغیانی،با اشاره به اینکه متاسفانه لایحه تجارت در مجلس دهم بیشتر با نگاه حقوقی بررسی شده و به همین دلیل به مسائل اقتصادی و تجاری توجهی نشده است، گفت: به دنبال این هستیم که کمیسیون مشترکی در مجلس یازدهم تشکیل و لایحه مذکور مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

برای بررسی لایحه تجارت به دنبال تشکیل کمیسیونی مشترک هستیم
کد خبر: 448661
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ۱۰:۰۹:۵۷

اعتمادآنلاین| مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه تجارت گفت: کار بررسی لایحه تجارت در اواخر مجلس دهم در صحن علنی مجلس شروع و در مدت کوتاهی چند فصل از آن تصویب و راهی شورای نگهبان شد. درحال حاضر شورای نگهان ایراداتی به لایحه مذکور گرفته و درخواست ارسال یکجا کل لایحه را داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه لایحه تجارت در مجلس دهم بیشتر با نگاه حقوقی بررسی شده و به همین دلیل به مسائل اقتصادی و تجاری توجهی نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه کمیسیون مشترکی برای بررسی لایحه تجارت باید تشکیل شود، گفت: در مجلس دهم لایحه مذکور در کمیسیون حقوقی و قضایی تعیین و تکلیف شده و کمیسیون‌های اقتصادی در آن نقشی نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که کمیسیون مشترکی در مجلس یازدهم تشکیل و لایحه مذکور مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

طغیانی در پایان تصریح کرد: قوانین و مقررات تجاری کشور جزء قوانین مادر و زیربنایی هستند. به همین دلیل باید تدریجی و با حساسیت بالا تغییر کنند. کم کاری و سهل انگاری در بررسی قوانین این چنینی زمینه ساز مشکلات زیادی خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها