کد خبر: 488132
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۴:۴۵:۰۴
| |

رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد؛

نقش بنیادی دستگاه‌های اندازه گیری در تشخیص بیماری‌ها/ اعلام آمادگی سازمان استاندارد برای همکاری با متولیان حوزه سلامت

شریعتی گفت: فقدان اطلاعات مربوط به درک مفاهیم اندازه شناسی از سوی متخصصان بهداشت و سلامت، موضوعی است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

نقش بنیادی دستگاه‌های اندازه گیری در تشخیص بیماری‌ها/ اعلام آمادگی سازمان استاندارد برای همکاری با متولیان حوزه سلامت
کد خبر: 488132
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۴:۴۵:۰۴

اعتمادآنلاین| غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد شعار روز جهانی اندازه شناسی امسال با عنوان «اندازه گیری برای سلامت» را فرصتی مغتنم برای فعالان حوزه بهداشت و درمان دانست تا خود را با الزامات بین المللی استاندارد هماهنگ سازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او گفت: خطا‌ها و عدم قطعیت نتایج اندازه گیری، می‌توانند منشا اقدامات بالینی نامناسب مانند تشخیص نادرست یا درمان‌های ناکافی باشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: عدم پذیرش و اجرای الزامات استاندارد‌های تدوین شده در بخش آزمایشگاه‌های پزشکی، در آینده خسارات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

او نتایج اندازه گیری در پزشکی را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: این دستگاه‌ها باید با گذشت زمان، دقیق، واقعی، تکرارپذیر و تجدیدپذیر باشند.

شریعتی افزود: قابلیت ردیابی اندازه گیری به ویژه ردیابی نتایج حاصل از فشار سنج‌ها و دماسنج‌ها به عنوان دستگاه‌هایی برای مراقبت‌های بهداشتی و بهبود مراقبت از بیمار بسیار حائز اهمیت است.

او در مورد بیماری‌های ریوی و تنفسی ناشی از ویروس کرونا، تکرارپذیری این تجهیزات را بیش از سایر تجهیزات مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه اقدامات کافی برای اطمینان از برقراری قابلیت ردیابی در اندازه‌گیری‌های حوزه سلامت صورت نگرفته است، اظهار داشت: فقدان اطلاعات مربوط به درک مفاهیم اندازه شناسی از سوی متخصصان بهداشت و سلامت، موضوعی است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان اینکه تحقیقات زیادی در زمینه دستگاه‌های اندازه گیری صورت گرفته، آمادگی این سازمان را برای همکاری با مسئولان و متولیان حوزه بهداشت و درمان به منظور احراز شرایط و ضوابط استاندارد در این بخش اعلام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها