کد خبر: 673205
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۲۰:۴۴
| |

رتبه نخست غدیر در احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی در سطح کشور

نیروگاه خورشیدی جرقویه ۲ با ظرفیت تولید ۱۰ مگاوات برق در مدت هفت ماه توسط شرکت برق و انرژی غدیر ساخته و راه‌اندازی شده و هم‌اکنون یکی از منابع پایدار تولید برق سبز در کشور است.

رتبه نخست غدیر در احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی در سطح کشور
کد خبر: 673205
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۲۰:۴۴

مهدی عبوری، مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر در سفر به استان اصفهان و در راستای افزایش حضور غدیر در حوزه انرژی‌های پاک از نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی جرقویه ۱ و ۲ بازدید به عمل آورد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، عبوری در این بازدید با اشاره به اهمیت تولید انرژی‌های پاک، به‌خصوص انرژی خورشیدی در راستای توسعه پایدار کشور، با تاکید بر نقش‌آفرینی غدیر به عنوان یکی از پیشروان بخش خصوصی در راستای تولید و عرضه برق گفت: نیروگاه خورشیدی جرقویه ۲ با ظرفیت تولید ۱۰ مگاوات برق در مدت هفت ماه توسط شرکت برق و انرژی غدیر ساخته و راه‌اندازی شده و هم‌اکنون یکی از منابع پایدار تولید برق سبز در کشور است.
مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر با بیان اینکه ردیابی اشعه خورشید به صورت خودکار از ویژگی‌های خاص این نیروگاه است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نیروگاه سیستم کنترل از راه دور آن است که وضعیت دمای پانل‌ها و اینورترها، تابش خورشید و سرعت باد را نشان داده و در صورت بروز اتفاق به صورت آلارم اپراتور را در جریان بگذارد. همچنین در این نیروگاه تمام ولتاژ و جریان تجهیزات، زاویه پانل‌ها و مقدار تولید کنترل می‌شود که از مزیت‌های آن عیب‌یابی سریع و جلوگیری از هدر رفتن انرژی در زمان بروز حادثه است.
عبوری در ادامه تصریح کرد: با ساخت این نیروگاه توسط شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی برق و انرژی غدیر به ۵۰ مگاوات رسیده و این هلدینگ رتبه نخست احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی را در سطح کشور داراست.
وی با اشاره به اشتغالزایی این پروژه و سهم آن در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در راستای تولید انرژی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این نیروگاه، ضمن صرفه‌جویی سالانه ۵ میلیون لیتر آب و ۴ میلیون متر مکعب گاز، ۱۰ هزار تن از حجم تولید گازهای آلاینده‌ کاسته شده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، تولید و عرضه برق با احداث و خرید نیروگاه‌های حرارتی و تجدید‌پذیر را از اصول کلی و راهبردی غدیر دانست و افزود: شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر با دارا بودن ۴ نیروگاه حرارتی (قشم، بهبهان، هرمز، گیلان) و ۵ نیروگاه خورشیدی (جرقویه ۱و۲، مهریز، کوشک و قم) سومین هلدینگ انرژی در صنعت برق کشور است و در چشم‌انداز خود، توسعه همه‌جانبه این صنعت را مدنظر قرار داده است.
عبوری با بیان اینکه انرژی خورشیدی در زمره معدود مواردی است که هیچ تحریمی بر آن مترتب نشده، بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در راستای توسعه انرژی پاک در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر چشم‌انداز خود را در سال جاری بر حضور تثبیت شده در زمره سه بنگاه برتر کشور در زمینه توسعه صنایع برق طرح‌ریزی کرده و ماموریت اصلی خود را نیز بر سرمایه‌گذاری در تولید و بهره‌برداری از انرژی الکتریکی به کمک فناوری‌های نوین با راندمان بالا بنیان گذاشته است.
مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر در پایان با اشاره به تقویت توانمندی‌های غدیر در راستای توسعه تجارت انرژی، مهندسی و طراحی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، احداث نیروگاه‌های حرارتی، توسعه زیرساخت‌های تامین برق ازجمله خطوط انتقال و سامانه رصد برخط نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: غدیر تمام تلاش خود را برای شبکه‌ای کردن زیرمجموعه‌های خود به کار خواهد بست که تحقق تعهدات قانونی جهت استفاده از برق تجدیدپذیر در هلدینگ سیمان با استفاده از نیروگاه جرقویه یکی از این نمونه‌هاست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها