کد خبر: 226421
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۴ ۱۰:۱۴:۰۰
| |

استقبال چین از تصمیم برگزاری نشست جدید رهبران دو کره

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد پکن از تصمیم پیونگ یانگ و سئول برای برگزاری یک نشست دیگر رهبران این دو کشور در ماه سپتامبر آتی استقبال کرده و انتظار نتایجی مثبت از این دیدار را که هرچه بیشتر به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره آشتی میان این دو کشور کمک کند، دارد.

استقبال چین از تصمیم برگزاری نشست جدید رهبران دو کره
کد خبر: 226421
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۴ ۱۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اخیرا مون چونگ این، مشاور ویژه ریاست جمهوری کره‌ جنوبی اعلام کرد که قرار است نشست دیگری میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی در شهر پیونگ یانگ در حوالی 12 - 13 سپتامبر برگزار شود.

لیو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای گفت: با توجه به اینکه کره شمالی و کره‌ جنوبی در جریان مذاکرات سطح بالایی در تاریخ 13 اوت توافق کرده‌اند تا در ماه سپتامبر یک نشست دیگر بین رهبرانشان در پیونگ یانگ برگزار شود، ما از این اتفاق استقبال می‌کنیم و تلاش‌هایی که دو طرف برای این هدف صورت داده‌اند را تحسین می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما امیدوار هستیم که این نشست در پیونگ یانگ به خوبی برگزار شده و نتایجی مثبت به بار آورد به نحوی که این نتایج به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و فرایند حل و فصل سیاسی مسائل این شبه جزیره کمک کند.

او تاکید کرد: چین به عنوان همسایه‌ای نزدیک برای این دو کشور از گفت‌وگوی بین دو کره و تلاش‌ها به هدف اجرای اعلامیه پانمونجوم و حمایت از آشتی حمایت می‌کند.

رهبران دو کره در مدت گذشته از سال جاری میلادی تاکنون دوبار یکبار در ماه آوریل و بار دیگر در ماه مه با یکدیگر دیدار کردند.

دیدار آنها در ماه آوریل در روستای مرزی پانمونجوم منجر به اعلامیه مشترکی شد که بر طبق آن دو کشور متعهد به عاری ساختن شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای و همچنین مذاکراتی به منظور اعلام پایان رسمی برای جنگ چند دهه پیش شبه جزیره کره شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها