کد خبر: 255906
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۴:۲۹:۰۰
| |

ژنرال بازنشسته آمریکایی از سفر «سیاست‌زده» ترامپ به عراق انتقاد کرد

یک ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت ترامپ برای نخستین بار در عمرش با نیروهای نظامی در منطقه جنگی عراق دیدار کرد و از آن به نفع خود استفاده کرد.

ژنرال بازنشسته آمریکایی از سفر «سیاست‌زده» ترامپ به عراق انتقاد کرد
کد خبر: 255906
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۴:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ژنرال بری مک‌کفری، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به خاطر سفر به عراق یک روز پس از کریسمس تحسین اما تصریح کرد که ترامپ از این دیدار بیشتر به عنوان تجمعی سیاسی به نفع خود استفاده کرده است.

مک‌کفری در این باره گفت: سفر رئیس‌جمهوری به عراق و دیدارش با سربازان کار خوبی است. اینکه ملانیا را نیز با خود برد حرکت بهتری بود. (ولی) اصلا درست نبود که از آن به عنوان یک تجمع سیاسی استفاده شود.

ترامپ طی این دیدار کلاه‌هایی را امضا کرد که روی آن‌ها شعار «آمریکا را دوباره بزرگ کن» نوشته شده بود. مک‌کفری این اقدام را «بی‌سابقه» و بسیار غیرمعمول توصیف کرد.

این ژنرال آمریکایی در این باره گفت: اقدام پیش‌ از موعد او این دیدار را سیاست‌زده کرد.

ترامپ در این دیدار همچنین درباره افزایش 10 درصدی حقوق سربازان نیز صحبت کرد که قرار نیست چنین افزایشی در دستمزد آنان صورت گیرد.

مک‌کفری در خصوص این دروغ ترامپ گفت: سربازان باید می‌دانستند که این حرف‌ها کاملا مهمل است اما هیجان زده بودند که فرمانده کل ارتش آن‌جاست.

ترامپ در دیدار خود با سربازان همچنین درباره خطرات سفرش به عراق نیز صحبت کرد که مک‌کفری با اشاره به اینکه او در حال صحبت با سربازان عملیات ویژه در عراق بود، آن را خجالت‌آور دانست.

او همچنین از ترامپ به خاطر عدم اشاره به سربازان آلمانی که هم‌اکنون در حال کمک به نیروهای آمریکایی هستند، انتقاد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها