کد خبر: 289628
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۱:۲۰:۰۴
| |

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه به آنکارا و ژنو می‌رود

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه همراه معاون وزارت خارجه این کشور، در راستای رایزنی در خصوص آخرین تحولات سوریه، در بازه زمانی 10 تا 13 اردیبهشت، عازم ترکیه و سوئیس می‌شود.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه به آنکارا و ژنو می‌رود
کد خبر: 289628
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۱:۲۰:۰۴

اعتمادآنلاین| «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه که البته نمایندگی این کشور در ائتلاف به‌اصطلاح مبارزه با داعش را نیز بر عهده دارد؛ امروزراهی آنکارا شده است تا در بازه زمانی 30 آوریل تا 2 می (10 تا 12 اردیبهشت)، در باب سوریه و نگرانی‌های امنیتی ترکیه به بحث و تبادل نظر بپردازد.

از دیگر موضوعات مورد بررسی در دیدار جفری و مقامات ترکیه می‌توان به کاهش حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، پیشبرد منافع مشترک آنکارا-واشنگتن ازجمله اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت درباره بحران سوریه و موضوع داعش اشاره کرد.

در این سفر، «جویل ریبورن» معاون وزارت خارجه آمریکا نیز جفری را همراهی می‌کند. قرار است این دو، بعد از آنکارا راهی ژنو شوند تا در بازه زمانی 2 تا 3 می (12 تا 13 اردیبهشت)، دیداری با نمایندگان مصر، فرانسه، آلمان، اردن، عربستان سعودی و انگلیس در باب موضوع سوریه داشته باشند.

از جمله موضوعات نشست ژنو، بررسی تحولات اخیر سوریه از جمله تشدید تنش‌ها در شمال غرب این کشور، کمک‌های بشردوستانه و تاکید بر روند سیاسی ژنو در تطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت عنوان می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها