کد خبر: 379492
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تنش میان ریاض و دوحه دوباره بالا گرفت

کارشناسانی که در پیش‌بینی‌‌های خود سال 2020 را سال آشتی عربستان و قطر می‌خواندند، اکنون با تنش دوباره میان 2 کشور همه پیش‌بینی‌های خود را دستخوش تغییر می‌بینند.

تنش میان ریاض و دوحه دوباره بالا گرفت
کد خبر: 379492
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کارشناسانی که در پیش‌بینی‌‌های خود سال 2020 را سال آشتی عربستان و قطر می‌خواندند، اکنون با تنش دوباره میان 2 کشور همه پیش‌بینی‌های خود را دستخوش تغییر می‌بینند.

به گزارش اعتمادآنلاین، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی دولت سعودی طی سخنانی مجدداً از وجود اختلافات با دوحه سخن گفت و این مشکلات را برشمرد.

او که در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا سخنرانی می‌کرد در این باره گفت: قطر از گروه‌های افراطی حمایت مالی می‌کند. ما مشکلاتی با قطر داریم چون در امور داخلی‌مان دخالت می‌کند و رسانه‌هایش سکوهای ترویج دیگرستیزی هستند.

الجبیر طی این سخنرانی که توسط خبرگزاری عربستان منتشر شده از دوحه خواست تا رفتارش را تغییر دهد.

در این میان یک فعال توییتری که خود را مشاور شاهزاده محمد بن نایف (ولیعهد سابق و خلع‌شده عربستان) معرفی می‌کند، با اشاره به فروپاشی مذاکرات عربستان و قطر، علت آن را پافشاری ریاض بر برخی از مسائل و مخالفت دوحه با پذیرش آنها عنوان کرد و افزود: نباید از فشارهای محمد بن زاید بر محمد بن سلمان در مورد برخی از مسائل سیاسی و شخصی هم غافل ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها