کد خبر: 415879
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۰:۲۹:۱۹
| |

برگزاری تظاهرات سالانه در هنگ کنگ ممنوع شد

همزمان با تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین، پلیس هنگ کنگ تظاهرات سالانه روز اول جولای را در این منطقه ممنوع کرد.

برگزاری تظاهرات سالانه در هنگ کنگ ممنوع شد
کد خبر: 415879
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۰:۲۹:۱۹

اعتمادآنلاین| به گزارش تلویزیون فونیکس از هنگ کنگ ، این ممنوعیت پس از آن اعلام می شود که بر اساس قانون جدید با اقدامات تجزیه طلبانه و تروریستی و با فتنه گران و انشعاب طلبان درهنگ کنگ برخورد خواهد شد.

پلیس در روزهای اخیر از برگزاری گردهمایی ها جلوگیری کرده و دهها نفر را بازداشت کرده است اول جولای سال گذشته در هنگ کنگ نزدیک به نیم میلیون نفر تجمع کردند.

پلیس برگزاری این تظاهرات سالانه را حالا پس از تصویب قانون ممنوع کرده و افزوده است که روز چهارشنبه نباید چنین راهپیمایی برگزار شود اما مخالفان گفته اند این تصمیم را به چالش می کشند.

جبهه حقوق بشر مدنی هنگ کنگ در بیانیه ای از مردم خواسته است که ساعت 15 فردا چهارشنبه به وقت محلی در پارک ویکتوریا تجمع کنند و افزوده است که در تلاش برای لغو تصمیم پلیس است اما اگر هم این تصمیم لغو نشود تظاهرات باید انجام شود.

این جبهه افزوده است که دستور پلیس برای خودداری از تجمع در این روز نشان می دهد که مردم هنگ کنگ نمی توانند صدای خود را به گوش دنیا برسانند و این تخطی از اصول حقوق بشری است.

پلیس می گوید که در شرایط شیوع کرونا حتی اگر فاصله گذاری اجتماعی مراعات شود باز هم چنین اقداماتی، امنیت و آزادی عمومی را مختل می کند و به هیچوجه ضامن و پاسدار حقوق مردم نیست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها