کد خبر: 450439
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۰:۰۰:۱۷
| |

تحریم های تازه آمریکا علیه مقامات چین

سه منبع مطلع اعلام کردند، ایالت متحده در حال آماده سازی وضع تحریم علیه دست کم 14 تن از مقام‌های چینی بابت نقش احتمالی آنها در رد صلاحیت قانونگذاران منتخب اپوزیسیون در هنگ کنگ است.

تحریم های تازه آمریکا علیه مقامات چین
کد خبر: 450439
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۰:۰۰:۱۷

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام احتمالا امروز (دوشنبه) وضع می‌شود و مقام‌هایی از حزب کمونیست چین را در بر می‌گیرد؛ این تحریم‌ها در حالی وضع می‌شود که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به فشارها بر چین در هفته‌های پایانی حضورش در کاخ سفید می‌افزاید.

این 14 تن شامل مقام‌هایی از پارلمان چین و اعضای حزب کمونیست این کشور احتمالا با تحریم‌هایی شامل بلوکه شدن اموال و دارایی‌هایشان و تحریم‌های اقتصادی روبرو می‌شوند.

یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت: این افراد تحریم می‌شوند و افرادی از هنگ کنگ و چین را شامل می‌شوند.

پکن پیشتر تحریم‌های آمریکایی مرتبط با هنگ کنگ را محکوم کرده و آن را مداخله در امور داخلی چین دانسته بود.

واشنگتن تحریم‌هایی را علیه کری لام،‌ رئیس اجرایی دولتشهر هنگ کنگ و همچنین روسای سابق پلیس و چند تن از مقام‌های ارشد این منطقه اقتصادی در اوت بابت نقششان در سرکوب آزادی‌های جنبش حامی دموکراسی در دولتشهر هنگ کنگ وضع کرده است.

در همین حال، وانگ یی، وزیر خارجه چین نیز گفت، این بستگی به آمریکا دارد که تصمیم درست را درباره آینده روابط با پکن بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که سیاستگذاری آمریکا در قبال چین در نهایت به سمت عقلانیت و واقعیت برگردد و افزود: دو کشور باید در تمامی سطوح و زمینه‌ها گفتگوها را از سربگیرند.

وزیر خارجه چین همچنین تاکید کرد که آمریکا باید از هنجارهای بین‌المللی تبعیت کرده و از دخالت در امور داخلی چین دست بردارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها