کد خبر: 619771
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ۰۶:۴۰:۰۰
| |

تصویری دیده‌نشده از صدام لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام + عکس

تصویری نادر از صدام حسین هنگام قرائت حکم اعدامش توسط قاضی منتشر شده است. این تصویر لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام او ثبت شده است.

تصویری دیده‌نشده از صدام لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام + عکس
کد خبر: 619771
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ۰۶:۴۰:۰۰

نهم دی‌ماه سال ۱۳۸۵ و در ساعت ۶:۰۷ به وقت محلی، صدام‌حسین به دار آویخته شد. صدام را درست در محلی دار زدند که خودش همان‌جا تعداد زیادی از شهروندان عراقی را شکنجه کرده بود.

به گزارش فرارو، موفق الربیعی رئیس سازمان امنیت دولت جدید، اجرای اعدام را بر عهده داشت و آرزو کرد که صدام به جهنم واصل شود. صدام به واسطه آرام‌بخش‌های قوی، خونسرد بود و زیر لب اشهدش را خواند اما قبل از پایان اشهدش اهرم را از زیر پایش کشیدند. او شروع به تقلا کرد اما زیاد طول نکشید. 

یک ژنرال آمریکایی که در چندین نوبت شاهد جلسات بازجویی صدام حسین بوده درباره شب اعدام صدام خاطرات جالبی نقل کرده است.

او می‌گوید: در دادگاه وقتی حکم اعدام صدام صادر شد من بالا‌ی سرش بودم. لبخند زد و خوشحال شد. من بسیار تعجب کردم که این عکس‌العمل چطور ممکن است! او خبر مرگش را آن هم به صورت اعدام می‌شنید و از آن راضی به نظر می‌رسید.

شب اعدام هم روحیه خوبی داشت، خوشحال بود و اثری از اضطراب در او دیده نمی‌شد. آن شب او از ما برنج و گوشت مرغ خواست. برایش بردیم، با اشتهای خوب خورد و دوباره تقاضای عسل و آب جوش داشت. برایش فراهم شد سه لیوان عسل و آب جوش هم خورد و گفت: از کودکی این شربت را می‌نوشیده است.

پس از صرف غذا بالاپوش گرمش را خواست با تعجب گفتیم برای چه می‌خواهی اینجا گرم است! گفت: صبح‌های عراق سرد است نمی‌خواهم وقتی برای اعدام می‌روم بلرزم و برداشت ترسیدن از آن شود.

تصویری نادر از صدام حسین هنگام قرائت حکم اعدامش توسط قاضی منتشر شده است.

این تصویر دیده‌نشده را که لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام صدام گرفته شده در ادامه ببینید.

 

تصویری دیده‌نشده از صدام لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام او

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها