کد خبر: 266623
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

دردسر نایکی به‌خاطر لوگویی شبیه به نام «الله»

شرکت نایکی، تولیدکننده کفش‌های ورزشی به تازگی مدل جدید ایرمکس 270 را طراحی و برای فروش عرضه کرده که در زیر کفش، آرمی شبیه به «الله» دیده می‌شود. البته این شباهت به‌خاطر سبک نامواره «ایرمکس AIRMAX» است.

دردسر نایکی به‌خاطر لوگویی شبیه به نام «الله»
کد خبر: 266623
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به تازگی شرکت نایکی مدل جدیدی از کفش‌های «ایرمکس» را وارد بازار کرده است که زیر آن، نقشی شبیه به نام «الله» دیده می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، بسیاری از مسلمانان جهان در فضای مجازی این اقدام نایکی را توهین‌آمیز خوانده و در سایت Change.org دادخواستی را با 19 هزار امضا تنظیم کرده‌اند که شرکت نایکی باید به مذاهب و عقاید دیگران احترام گذاشته و این محصول را جمع‌آوری و اصلاح کند.

نایکی الله

یکی از کاربران می‌نویسد:«این کار ظالمانه و وحشتناک است که نایکی اجازه می‌دهد نام خدا زیر کفش باشد. این کار یک بی‌احترامی بوده و توهین به اسلام است.» کاربر دیگری به نام نورین بیان می‌کند این یعنی لگدمال و گل‌آلود کردن نام خدا که حین راه رفتن رخ می‌دهد.

صفحه امضا اعتراض

نایکی الله

البته یکی از سخنگوهای شرکت نایکی اعلام کرده ما اعتراضات را جدی می‌گیریم. لوگوی ایرمکس به گونه‌ای طراحی شده که نشان‌دهنده برند «نایکی ایرمکس» به شکل خاص و سبک آن باشد و هر گونه القای مفهومی دیگر از این طرح عمدی و مدنظر ما نبوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها