کد خبر: 345209
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

10 مکان هیجان‌انگیز دنیا برای بانجی‌جامپینگ؛ از پل کاوارا در نیوزیلند تا پل اروپا در اتریش

بانجی‌جامپینگ یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات دنیا به شمار می‌رود. مکان‌های مشخصی که در دنیا برای انجام این کار تعبیه شده شامل پل‌ها، ساختمان‌ها و سدهایی است که دیدنی و البته خطرناک‌اند. پل کاوارا، ویکتوریا فالز، رویال جرج، بلوکرانز، ناواجو، ریو گراند، برج ماکائو و سد ورزاسکا از جمله زیباترین مکان‌ها برای پرش هستند.

10 مکان هیجان‌انگیز دنیا برای بانجی‌جامپینگ؛ از پل کاوارا در نیوزیلند تا پل اروپا در اتریش
کد خبر: 345209
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- ورزش بانجی‌جامپینگ یکی از آسان‌ترین راه‌های رسیدن به هیجان است. شما در این ورزش خود را به انتهای طنابی وصل می‌کنید، طول طنابی را که به شما وصل است اندازه می‌گیرید، سر دیگر طناب را به شیء ثابتی متصل می‌کنید و بعد خود را از بالای پل، برج، سد یا هر ساختمان بلند دیگری به پایین پرت می‌کنید و بعد وقتی که قلب‌تان از شدت هیجان می‌خواهد از سینه‌تان خارج شود، جاذبه به آرامی کار خود را انجام می‌دهد.

10 مکان هیجان‌انگیز برای انجام بانجی‌جامپینگ در جهان به شرح زیر است:

1- پل کاوارا، نیوزیلند

The Kawarau Bridge

کاوارا

پیشگامان ورزش بانجی‌جامپینگ، اِی‌جی هکت و هنری ون اَش، در سال 1988 از پل کاوارا در نیوزیلند پریدند. گفته می‌شود با این پرش بانجی‌جامپینگ برای نخستین بار به صورت پدیده‌ای بین‌المللی در جهان شناخته شد. بعد از این 2 نفر حدود 650 هزار نفر از ارتفاع 43 متری پل پریدند.

2- پل ویکتوریا فالز، زیمبابوه

The Victoria Falls Bridge

زیمباوه

این پل 365 فوت (حدود 111 متر) ارتفاع دارد. پل ویکتوریا بلندترین مکان برای پرش نیست، اما یکی از زیباترین‌هاست. تفاوت بانجی‌جامپینگ از روی این پل با بقیه نقاط دنیا در این است که فقط از اینجا می‌توانید با سر به درون یک رنگین‌کمان زیبا شیرجه بزنید.

3- برج ماکائو، چین

The Macau Tower

ماکائو

این برج بلندترین مکان برای بانجی‌جامپینگ محسوب می‌شود. ارتفاع محل پرش تا خیابان حدود 764 فوت (232 متر) است و چهار تا پنج ثانیه طول می‌کشد که به فاصله 30 متری از سطح زمین برسید. سیم نگه‌دارنده شخص را به سمت ایربگ مطمئن و نرمی که روی زمین گذاشته شده هدایت می‌کند.

4- پل رویال جرج، کلرادو

The Royal Gorge Bridge

کلرادو

کلرادو یکی از بلندترین پل‌های جهان برای بانجی‌جامپینگ را دارد. ارتفاع پل به قدری است که رودخانه پایین آن به روبانی آبی می‌ماند. سقوط از پل رویال جرج به پایین 15 ثانیه طول می‌کشد که بسیار ترسناک و هیجان‌انگیز است. انجام این ورزش در طول سال ممنوع است و فقط در فستیوالی سه‌روزه اجازه پرش داده می‌شود.

5- پل بلوکرانز، آفریقای جنوبی

The Bloukrans Bridge

آفریقای جنوبی

ارتفاع این پل بیش از 213 متر است و در شمال شهر کیپ‌تاون واقع شده. انجام بانجی‌جامپینگ از سال 1997 در این مکان آغاز شد و یکی از بهترین مکان‌ها برای پرش در قاره آفریقا به شمار می‌رود.

6- پل ناواجو، آریزونا

The Navajo Bridge

ناواجو

پل ناواجو در نزدیکی گرند کنیون واقع شده و ارتفاع آن تقریباً 143 متر است. پرش از این پل بسیار فراموش‌نشدنی است، زیرا چشم‌اندازی جالب دارد و اطراف آن با تپه‌های شنی محصور شده است.

7- پل ریو گراند، نیومکزیکو

The Rio Grande Bridge

ریو گراند

این پل در شمال تائوس در نیومکزیکو قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گردشگران قلمداد می‌شود. این سازه که حدود 172 متر بالای رودخانه ساخته شده بسیار زیباست، تا آنجا که در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی از این مکان استفاده کرده‌اند. پل ریو گراند در آمریکا بسیار معروف است، زیرا بلندترین نقطه پرشی به شمار می‌رود که به صورت فعال کار می‌کند.

8- سد ورزاسکا، سوئیس

Verzasca Dam

سوییس

این سد با ارتفاعی حدود 220 متر مکانی بسیار زیبا برای پرش است. سد ورزاسکا وقتی معروف شد که جیمز باند در فیلم چشم طلایی از روی آن پرید و پس از آن هزاران نفر این کار را انجام دادند. شرکت ترکینگ‌تیم محیطی را فراهم کرده تا بتوانید با سر، از پشت یا حتی در شب، هم از روی سد بپرید.

9- لست ریزورت، نپال

The Last Resort

لست ریزورت

این مکان ترکیبی از ماجراجویی و آرامش است و در نزدیکی مرز تبت قرار دارد. بلندترین پل معلق رشته‌کوه‌های هیمالیا هم در لست ریزورت واقع است. ارتفاع سقوط برای بانجی‌جامپینگ حدود 160 متر و منظره رودخانه هنگام سقوط بسیار جالب است. بعد از بانجی‌جامپینگ هم می‌توانید از فضای آرامش‌بخش این تفرجگاه و استخر و سونای آن استفاده کنید.

10- پل اروپا، اتریش

Europabrücke Bridge

اتریش

این پل در مرز بین اتریش و ایتالیا قرار دارد و نزدیک به 192 متر ارتفاع آن از سطح زمین است. تقریباً هر آخر هفته در این مکان بانجی‌جامپینگ انجام می‌شود و برای آنان که به دنبال بالا بردن آدرنالین‌‌شان هستند عالی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها