کد خبر: 236697
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۱۰:۳۱:۰۰
| |

حسین کاشفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب

آمریکا همچنان به دنبال اجرایی کردن طرح ایران هراسی است

حسین کاشفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مهم‌ترین دستاورد هیات دیپلماتیک ایران در نیویورک نشان دادن چهره واقعی آمریکا بود؛ مشخص شد که آمریکا همچنان به دنبال اجرایی کردن طرح ایران هراسی است.

آمریکا همچنان به دنبال اجرایی کردن طرح ایران هراسی است
کد خبر: 236697
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۱۰:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کاشفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با دستاوردهای سفر تیم دیپلماتیک ایرانی به نیویورک و سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس سالانه سازمان ملل بیان کرد: همواره باید از فرصت‌های حضور در عرصه بین‌المللی استفاده کرد تا نظرات و مواضع کشور را به بهترین نحو به دنیا مخابره کنیم.

وی ادامه داد: حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور در اجلاس سالانه سازمان ملل مطالب مهمی را طرح کردند؛ در واقع اگر ایشان به این سفر نمی رفت و آن مطالب را بیان نمی کرد ما خودمان را از این فرصت‌ها محروم کرده بودیم.

کاشفی افزود: به نظر من روحانی به خوبی از ایران و مردم ایران دفاع کرد. مهم ترین موضوع مطرح شده توسط هیات ایرانی موضوع صلح و دوری از جنگ بود. این در حالی است که آمریکا و برخی کشورهای منطقه تبلیغات سوء می کنند و می خواهند نشان دهند که ایران کشوری جنگ طلب است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه سیاست ایران و رفتارهای مردم ایران و از سوی دیگر با توجه به باورهای دینی و فرهنگ ما تبلیغات سوء آنان قابل باور نیست. به طور کلی مشخص است که آن ها هنوز به دنبال اجرایی شدن طرح ایران هراسی هستند.

کاشفی تصریح کرد: آن ها می‌خواهند نشان دهند که ایران اهل مذاکره نیست و جنگ طلب است؛ اما آقای روحانی در سخنرانی خود یادآور شد که ایران پای حرف و قرار خود ایستاده و کسی که بد عهدی کرده آمریکا بوده است، آن هم نه فقط در برجام بلکه در بیش تر قراردادهای بین‌المللی بد عهدی آمریکا روشن است.

وی گفت: سخنرانی ترامپ در سازمان ملل هم مشخص کرد که ایشان به عنوان یک سیاستمدار صحبت نمی کند بلکه یک تاجر بی‌اخلاق است که اصلا نمی‌شود با او وارد معامله شد چرا که او هرجا که می رود می خواهد برنده باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: به نظر من مهم ترین دستاورد هیات دیپلماتیک نشان دادن چهره واقعی آمریکا بود.

وی در پایان گفت: سیاستمداران و دانشگاهیان باید روی موضوعاتی مثل آشتی ملی، جلوگیری از برخوردهای حذفی و صلح جهانی بایشتر کار کنند. ایران متعلق به همه ایرانیان است بر اساس میثاق ملی ما یعنی قانون اساسی همه ما باید قبول کنیم که بحث حقوق شهروندی و موضوعاتی مانند آن مهم است. در این شرایطی که ما بسیار به انسجام و هماهنگی نیاز داریم و باید با تحریم های آمریکایی مقابه کنیم باید با مردم وارد گفت‌وگو شویم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها