کد خبر: 240589
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ۰۹:۴۴:۰۰
| |

افشانی از شهرداری تهران خداحافظی می‌کند؟

استفساریه «قانون منع بکارگیری بازنشستگان» برای مستثنی شدن شهردار تهران رای نیاورد+ حواشی

یک فوریت استفساریه تبصره یک قانون منع به کارگیری بازنشستگان که با 137 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شده بود، اما تنها 94 رای آورد. بنابراین با مخالفت نمایندگان با این استفساریه و لزوم کناره‌گیری بازنشستگان تا 26 آبان ماه، محمد علی افشانی باید از شهرداری تهران برود.

استفساریه «قانون منع بکارگیری بازنشستگان» برای مستثنی شدن شهردار تهران رای نیاورد+ حواشی
کد خبر: 240589
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ۰۹:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| صبح امروز طرح یک فوریتی استفساریه تبصره یک قانون منع به کارگیری بازنشستگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و فریادها و سروصدای نمایندگان در مجلس بلند شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس به عنوان طراح استفساریه به اظهار نظر پرداخت و گفت: امروز بحث یک فوریت این استفساریه مطرح است تا این مسئله سریعتر در کمیسیون شوراها طرح شود. البته ممکن است استدلال های حقوقی ما برای بقا شهردار تهران و استثا بودن او غلط باشد بنابراین خواهش می‌کنم که نمایندگان به این مسئله رای مثبت دهند تا موضوع در کمیسیون بررسی شود.

او تاکید کرد: ابهام ها باید برطرف شود. تهران فقط یک شهر نیست بلکه پایتخت ایران و متعلق به همه مردم است بنابراین شهردار تهران همتراز وزرا محسوب می شود.

در هنگام اظهارات لاهوتی، برخی نمایندگان مجلس با فریادهای خود و نشان دادن عدد 2 مخالفتشان را با این استفساریه نشان دادند.

فرید موسوی نماینده تهران و رییس فراکسیون جوانان مجلس که از طراحان اصلاحیه جدید قانون منع به کارگیری بازنشستگان محسوب می شود، در همین زمینه به مقابل جایگاه هیات رئیسه رفت و با فریادهای خود مخالفتش را ابراز کرد.

پس از پایان سخنان مهرداد لاهوتی به عنوان موافق، سیدمهدی مقدسی نماینده اراک در در مخالفت با این استفساریه سخنرانی کرد و گفت: بنده مدت 3 سال شهردار کلانشهر کرج بودم بنابراین با مسائل شهرداران و وزارت کشور آشنا هستم. اخیرا قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب کرده ایم و نمی توانیم ظرف حدود 2 ماه برای یک فرد قانون را اصلاح کنیم.

او خاطرنشان کرد: این قانون‌گذاری است نه استفساریه! شمار بروید و اصل 73 را ببینید تا متوجه این مسئله شوید. چرا از اعتماد به جوانان می ترسیم؟ شما رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر کانادا را تماشا کنید، آن ها مگر چندسال دارند؟ آقای نماینده برای یکبار هم که شده روی حرف خود بمانید.

پس از مقدسی نوبت به ولی الله داداشی، نماینده آستارا در مجلس رسید. او به عنوان موافق این استفساریه به ایراد نطق پرداخت و گفت: به نظرمن شهردار تهران به تنهایی به اندازه 3 وزارتخانه است و بعضی دوستان نیز می گویند به اندازه 10 وزیر است ولی شما می گویید همتراز یک وزیر نیست؟

در این هنگام برخی از نمایندگان با فریادهای خود اعلام کردند که نه؛ نیست!

داداشی نیز در پاسخ به این اظهارات دوباره گفت که چرا هست...

علی لاریجانی نیز در این بین وارد صحن مجلس شد و ریاست جلسه را برعهده گرفت.

بعد از پایان سخنرانی موافقان و مخالفان این استفساریه به رای گذاشته شد و نمایندگان مجلس با 126 رای مخالف، 94 رای موافق و 6 رای ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در مجلس با این استفساریه مخالفت کردند.

بنابراین استفساریه نمایندگان مجلس برای بقا محمدعلی افشانی در شهرداری تهران به صورت عادی در بهارستان بررسی خواهد شد. البته آنچه حائز اهمیت است اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان تا 26 آبان ماه، به بازنشستگان فرصت کنار رفتن می‌دهد و عملا تا آن زمان بررسی این استفساریه به جایی نخواهد رسید و افشانی رفتنی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها