کد خبر: 314928
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۰۹:۲۸:۲۲
| |

نقوی‌حسینی نماینده ورامین:

دانشگاه آزاد و پیمانکار طرف قرارداد مقصر اصلی واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات است

نقوی حسینی گفت: دانشگاه آزاد و شرکت مهران‌گشت که طرف پیمان دانشگاه بوده است در این گزارش مقصر اصلی شناخته شدند. براساس این گزارش موارد ایمنی در مسیر تردد دانشجویان رعایت نشده است و انصافا این مسیر به لحاظ رانندگی ناایمن است.

دانشگاه آزاد و پیمانکار طرف قرارداد مقصر اصلی واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات است
کد خبر: 314928
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۰۹:۲۸:۲۲

اعتمادآنلاین| سید حسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و با اشاره به ارائه گزارش حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات، بیان کرد: براساس گزارش ارائه شده مسیر نقل و انتقال دانشگاه علوم و تحقیقات خاص و ویژه است و این موضوع قابل تامل است. بنده 10 سال در این واحد تدریس داشته‌ام و بارها با وسیله شخصی و عمومی و حتی پیاده به دانشکده‌های مختلف این دانشگاه رفته‌ام. دانشگاه آزاد با پول مردم اداره می‌شود و دانشجویان و خانواده‌های آنها برای پرداخت هزینه خود زحمت زیادی می‌کشند. امیدوارم گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات پایه و مبنایی برای انجام اقدامات ایمنی لازم باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: دانشگاه آزاد و شرکت مهران‌گشت که طرف پیمان دانشگاه بوده است در این گزارش مقصر اصلی شناخته شدند. براساس این گزارش موارد ایمنی در مسیر تردد دانشجویان رعایت نشده است و انصافا این مسیر به لحاظ رانندگی ناایمن است. باید به لحاظ مهندسی نقاط حادثه‌خیز مسیر شناسایی و اصلاح شود و اگر بعد از این حادثه تاکنون چنین اقدامی انجام نشده است، کوتاهی صورت گرفته است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه نظارت بر پیمانکاران در دستگاه‌های اجرایی و خدماتی کشور بسیار ضعیف است و در این حادثه نیز این عامل خود را نشان می‌دهد. متاسفانه پول بیت‌المال به پیمانکار داده می‌شود، اما بر روی عملکرد آن نظارت نمی‌شود و در نهایت بعضی از پیمانکاران به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

نقوی حسینی در پایان گفت:‌ امیدوارم تمامی دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های آموزش عالی بر روی عملکرد پیمانکاران چه در زمینه‌ غذای دانشجویان و چه در زمینه وسائل حمل و نقل دانشجویان توجه داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها