کد خبر: 358319
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۰۹:۲۵:۰۰
| |

در نامه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهوری:

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان ابلاغ شد

رئیس مجلس طی مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهور قانون پایانه‌های فروشگاهی را ابلاغ کرد و بر این اساس، سازمان مالیاتی برای پیاده‌سازی سامانه‌های مورد نیاز قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان 15 ماه فرصت دارد.

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان ابلاغ شد
کد خبر: 358319
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۰۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مکاتبه‌ای با رئیس جمهور، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که با عنوان لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه‌های فروشگاهی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود را با تصویب و تایید شورای نگهبان ابلاغ کرد.

این قانون دارای 6 فصل، 29 ماده و 28 تبصره است؛ فرصت سازمان مالیاتی برای پیاده سازی سامانه‌های مورد نیاز قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان 15 ماه است.

سامانه مذکور متولی تولید صورتحساب الکترونیکی در کل کشور خواهد بود و از آنجا که بر اساس لایحه دایمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در دست تصویب می‌باشد، مبنای محاسبه و مطالبه مالیات بر ارزش افزوده، سامانه مودیان خواهد بود، بنابراین به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه فناورانه دولت در بخش اقتصادی کشور که ظرف 15 ماه آینده باید به نتیجه برسد، ایجاد زیر ساخت‌های لازم به منظور پیاده سازی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان باشد.

ابلاغ پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها