کد خبر: 381034
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۴:۱۷:۳۱
| |

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل:

صهیونیست‌ها از منطقه خواهند رفت

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اتحاد جهان اسلام و مردم فلسطین در محکومیت معامله قرن، گفت: آمریکایی‌ها بدانند صهیونیسم‌ها کمتر از بیست‌وپنج سال آینده از منطقه خواهند رفت.

صهیونیست‌ها از منطقه خواهند رفت
کد خبر: 381034
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۴:۱۷:۳۱

اعتمادآنلاین| علی اکبر ولایتی امروز (پنج شنبه 10 بهمن ماه) در یک نشست خبری که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: معامله قرن یک اقدام نمایشی است و واکنش ها به این اقدام آمریکا و رژیم صهیونسیتی نشان داد که امروز یکپارچگی فلسطینی ها در مقابل رژیم صهیونسیتی بی سابقه است.

وی، طرح معامله قرن را طرحی برای فروش و تجزیه سرزمین های اسلامی عنوان کرد و افزود: اقدام ترامپ و نتانیاهو ادامه جنگ های صلیبی برای تصرف و تجزیه سرزمین های اسلامی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: خواب آشفته آمریکا و رژیم صهیونیستی تعبیرش کابوس هایی خواهد بود که به اخراج آنها از منطقه منجر خواهد شد.

ولایتی در ادامه به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهادت همواره موجب تقویت اسلام شده است و شهادت امام حسین (ع) اگر نبود اسلام از بین رفته بود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن»، واکنش مردم و نخبگان سیاسی ایران و جهان اسلام را در پی داشت. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان چهارشنبه‌شب در پیامی توئیتری به زبان انگلیسی نوشت: این اقدامات احمقانه کافی است. این منفورترین طرح قرن است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در پیامی توئیتری نوشت : آیا ماندلا هرگز تصور می‌کرد بانتوستان‌ها دهه‌ها پس از آزادی آفریقای جنوبی دوباره ظهور کند؟ "چشم‌انداز صلح" (معامله قرن) بیشتر شبیه "بزرگراهی به جهنم" است. ما مسلمانان باید بیدار شویم: ایالات متحده هرگز چیزی شبیه واسطه‌ای صادق نبوده و نخواهد بود.

همچنین، شخصیت‌های سیاسی در کشورهای مسلمان و همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند، از این طرح حمایت کردند.

آیت الله سیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق نیز در بیانه‌ای با تاکید بر اینکه «معامله قرن» محکوم به شکست است، اعلام کرد: این طرح احساسات صدها میلیون عرب و مسلمان را در سراسر جهان جریحه‌دار کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها