کد خبر: 428494
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۰۸:۱۴:۰۹
| |

روح‌الله حسینیان که بود + سوابق

روح‌الله حسینیان صبح امروز بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.

روح‌الله حسینیان که بود + سوابق
کد خبر: 428494
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۰۸:۱۴:۰۹

اعتمادآنلاین| روح‌الله حسینیان، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی دارفانی را وداع گفت. حسینیان، متولد سال 1334 در آباده (فارس) بود. وی از ابتدای دهه 60 وارد دستگاه قضایی جمهوری اسلامی شد و در سال 1362 به سمت قائم مقامی دادستانی انقلاب اسلامی مشهد منصوب شد.

وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در روستای صغاد آباده در 15 سالگی به حوزه علمیه قم و مدرسه ولیعصر و سپس مدرسه حقانی رفت و طی هشت سال از آن فارغ‌التحصیل شد. اغلب آثار این مؤلف در زمینه تاریخ سیاسی و تشیع بوده ‌است.

جانشینی دادستانی تهران و سیستان و بلوچستان از دیگر پست‌های وی بود. دادستان دادگاه ویژه روحانیت تهران، رئیس شعبه 4 دادگاه ویژه روحانیت، رئیس یکی از دادگاه‌های عمومی تهران، جانشین نماینده دادگاه انقلاب در وزارت اطلاعات از دیگر پست‌های وی در دستگاه قضائی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی است.

او در دوران وزارت ری‌شهری قائم مقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات بود. وی پس از سید حمید زیارتی (معروف به روحانی) و تغییر هیئت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ریاست این مرکز رسید. وی در این دوره با دستیابی به اسناد و مدارک طبقه‌بندی شده دوران قبل از انقلاب پیرامون اشخاص به چاپ چندین جلد کتاب پرداخت.

حسینیان، نماینده تهران در مجلس هشتم و نهم بود. رهبری در تشیع (1368)، چهارده سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران، چهارده قرن تلاش شیعه برای توسعه و ماندن، بیست سال تکاپوی اسلام شیعی در ایران، حریم عفاف (حجاب و نگاه از دیدگاه فقه اسلامی)، ستاره صبح انقلاب (زندگی‌نامه حاج آقا مصطفی)، فرشته زمینی (زندگانی زهرا سلام الله علیها)، ماجراهای آغاجری و بازخوانی نهضت ملی ایران از تألیف‌های حسینیان است.

روح‌الله حسینیان صبح امروز بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها