کد خبر: 436199
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۵:۳۵:۴۵
| |

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان:

سند راهبردی 10 ساله بسیج مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: نخستین سند راهبردی 10 ساله بسیج مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با هدف تحقق عینی شعار مردمسالاری اسلامی تهیه و تدوین شده است.

سند راهبردی 10 ساله بسیج مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شد
کد خبر: 436199
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۵:۳۵:۴۵

اعتمادآنلاین| سردار غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سالجاری تغییرات به صورت آزمایشی اجرا و از سال 1400 به صورت کامل نهادینه می‌شود.

وی به تهیه و تدوین سند راهبردی 10 ساله برای بسیج مبتنی بر بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: این سند در دورن بسیج با همفکری استان‌ها، هیات عالی اندیشه‌ورز ، خبرگان و نخبگان بسیج طراحی و تدوین شده است.

وی گفت: تقویب بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی، محرومیت زدایی و سازندگی، نهضت جهش تولید و سبک زندگی ایرانی اسلامی و بسیج زنان، بخشی از سرفصل‌های این سند راهبردی است که تاکنون به صورت آزمایشی در چند شهرستان کشور اجرایی شده است.

سلیمانی به توجه و تقویت فضای مجازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم این سند اشاره کرد و گفت: در راستای توجه به فضای مجازی "طرح ثامن" در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به منظور روشنگری‌های سیاسی اجرایی شده است.

رییس سازمان بسیج اظهار داشت: با فعال شدن این طرح در فضای مجازی پیش بینی می‌شود بیش از هشت میلیون مخاطب در این سامانه فعال شوند.

وی افزود: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح نیازمند الگوسازی است که به منظور تحقق این مهم از تمامی ظرفیت‌های مردمی، ائمه جمعه و جماعات و بخش دولتی نیز بهره‌گیری و استفاده خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفان همچنین اولویت نخست و مهم پایگاه‌های بسیج را تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: پایگاههای بسیج نقش مهمی در تحقق این بیانیه دارند.

سردار غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در جمع بسیجیان استان افزود: پایگاه‌های بسیج اصلی‌ترین تشکیلات راهبردی در گام دوم انقلاب و ایجاد مردم‌سالاری دینی و روحیه جهادی هستند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی بر اساس منظومه فکری امام راحل و مقام معظم رهبری با یک رسالت مشخص فعالیت می‌کند، گفت: بسیج یک الگوی متفاوت از مردم‌سالاری دینی را در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنیا عرضه کرده است.

سلیمانی افزود: این الگوی جدید مردم‌سالاری دینی ایران در همه ابعاد با الگوهای تشکیل شده در دنیا متفاوت است، به گونه‌ای‌که الگوهای تشکیل شده در دنیا ادعای دمکراسی دارند، اما الگوی مردم‌سالاری دینی در ایران بر اساس رای مردم روی کار آمده و در ذات و ماهیت با سایر الگوها متفاوت است.

رییس سازمان بسیج مستضعفان گفت: ایثار، فداکاری، شهادت از مهمترین مولفه‌های فرهنگ اسلامی است و این مولفه‌های یک وجه تمایز این فرهنگ با سایر فرهنگ‌های حاکم بر جهان است.

وی اظهار داشت: سازمان‌های مردمی بر اساس منطق اسلام و تشیع شکل گرفته است و بسیج به عنوان رابط بین امت و امام از طریق یک سازماندهی عمومی است.

به گفته وی ،بسیج محبوب‌ترین سازمان عمومی است که زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرده تا نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقر شود.

وی با تاکید بر اینکه مردمسالاری اسلامی بر پایه حکومت دینی و اسلامی و در راستای کمال انسان است، گفت: پایگاه‌های بسیج باید راهبری، هدایت و حمایت از مردم و رصد برنامه‌های مردمی را برعهده داشته باشند.

وی بر تشکیل هیات اندیشه‌ورز در پایگاههای بسیج تاکید کردو گفت: باید فرصتها، ظرفیتها، و کاستی‌ها و مشکلات شناسایی شود تا با پشیبانی نیروی مردم بتوان برای رفع مشکلات مردم برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

وی ضمن تقدیر و تلاش از همکاری مردم در اجرای طرح کمک مومنانه و رزمایش مواسات افزود: از هفدهم ربیع الال نیز با همکاری مردم چندین مرحله رزمایش در راستای رفع مشکلات مردم از جمله اشتغال، درمان، ازدواج و مسایل و گرفتاریهای روزمره در استان‌ها برگزار خواهد شد.

به گفته وی ،برخی دشمنان نظام به دنبال تحریف نظام اسلامی در فضای مجازی هستند که ما باید در فضای مجازی حضور پیدا کنیم و با رعایت ضوابط در همه عرصه‌ها از این ظرفیت استفاده کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها