کد خبر: 621505
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

روزنامه هم‌میهن:

نظارت بر ضابطان قوه قضائیه به نفع آنان است

روزنامه هم میهن نوشت: این نظارت حتی به سود ضابطان هم هست. زیرا در فضای عاری از نظارت، هر اتهامی علیه آنان شنیده و پذیرفته می‌شود، حتی اگر اتهامات ناروا باشند.

نظارت بر ضابطان قوه قضائیه به نفع آنان است
کد خبر: 621505
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۲۰:۴۰:۰۰

روزنامه اصلاح‌طلب هم میهن نظارت بر ضابطان دادگستری را به نفع آنان دانسته است.

به گزارش هم میهن، از هنگامی که آقای محسنی‌اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه درآمدند، برخی تغییرات محسوسی را در دستگاه قضایی شاهدیم. یکی از این اقدامات می‌تواند اقدامی مهم و تعیین‌کننده محسوب شود. ابلاغ دستورالعمل «نحوه اعمال نظارت مقامات قضایی بر ضابطان دادگستری» که چند هفته پیش برای ثبت و انتشار در روزنامه رسمی ارسال شده بود و از آخرین روز هفته گذشته اجرایی گردید و به موجب آن کمیسیونی برای نظارت بر اقدامات ضابطان قضایی و به‌طور مشخص در پرونده‌های امنیتی و سیاسی تشکیل می‌شود که موظف هستند تا مواد قانون آئین دادرسی و نکات دیگری که در این ابلاغیه آمده است را کاملاً رعایت کنند.

این روزنامه افزوده است: گرچه انتظار زیادی نمی‌توان داشت چون تا رسیدن به مرحله‌ای که ضابطان قضایی تابع بدون چون و چرای قانون شوند و تمام روزنه‌های تخلف از قانون بر روی آنان بسته شود، راه درازی در پیش داریم ولی در این هم شکی نیست که شواهد حاکی از آن است که اراده‌ای برای نظارت به کار ضابطان شکل گرفته است. این نظارت حتی به سود ضابطان هم هست. زیرا در فضای عاری از نظارت، هر اتهامی علیه آنان شنیده و پذیرفته می‌شود، حتی اگر اتهامات ناروا باشند. این مهمترین نقطه ضعف نظام قضایی موجود در ایران است که باید هرچه سریع‌تر در مسیر حل قرار گیرد. البته یک نکته در این ابلاغیه مغفول است و آن اینکه تخلفات ضابطین در رعایت قانون و حقوق متهم چگونه رسیدگی می‌شود؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها