کد خبر: 265747
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

سهم‌خواهی و تهدید به استیضاح در شأن نمایندگان و وزیر ارشاد نیست/ عده‌ای به دنبال خراب کردن رابطه نمایندگان با وزیر فرهنگ هستند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تکذیب تهدید کردن وزیر فرهنگ به استیضاح تاکید کرد: کسانی که شایعه سهم‌خواهی و تهدید نمایندگان به استیضاح وزیر ارشاد را مطرح می‌کنند، می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی انتخابات 98 و 1400 را بگیرند اما مطمئنا اشتباه می‌کنند و اگر چنینی هدفی دارند این رفتار بسیار کودکانه است و به آن هدف نخواهند رسید.

سهم‌خواهی و تهدید به استیضاح در شأن نمایندگان و وزیر ارشاد نیست/  عده‌ای به دنبال خراب کردن رابطه نمایندگان با وزیر فرهنگ هستند
کد خبر: 265747
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مازنی نماینده تهران و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به جلسه او و چند نفر از نمایندگان مجلس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: من به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی با آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار دوره‌ای داریم و هر از چند گاهی راجع به مسایل فرهنگی بخصوص ماموریت‌های وزارت فرهگ و ارشاد اسلامی و آنچه که به کمیسیون فرهنگی مربوط می‌شود مشورت‌ها و گفت‌و‌گوهایی می‌کنیم که امر عادی و طبیعی است. جلسات میان تمامی کمیسیون‌ها و وزرای متناظر وجود دارد و گاهی وزیر به مجلس می‌آید و گاهی ما به دیدار ایشان می‌رویم.

سهم‌خواهی و تهدید به استیضاح در شأن نمایندگان و وزیر ارشاد نیست

وی به جزییات جلسه نمایندگان با سید عباس صالحی اشاره کرد و ادامه داد: من به اتفاق جمعی از نمایندگان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار داشتیم و راجع به مسایل جاری این وزارتخانه گفت‌و‌گو کردیم. این دیدار بسیار صمیمانه و دوستانه بود و اصلا بحث استیضاح و سهم‌خواهی نبود و این حرفها در شأن نمایندگان محترم شرکت کننده در این جلسه و آقای وزیر نیست. نمی دانم چه کسی و از کجا این خبر دروغ و شاخ‌دار را درست کرده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح شایعه استعفای وزیر ارشاد پس از خبر سهم خواهی نمایندگان از او، تاکید کرد: بعد از این موضوع شایعه استعفای وزیر فرهنگ را شنیدم که این موضوع هم مطرح نبوده و صحبتی هم در خصوص آن عنوان نشد و خوشبختانه تکذیب کردند.

برخی به دنبال خراب کردن رابطه نمایندگان با وزیر ارشاد هستند

مازنی در خصوص هدف طراحان شایعه سهم‌خواهی و استیضاح وزیر ارشاد گفت: به نظر می رسد برخی با طرح چنین مسایلی می‌خواهند رابطه ما را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراب کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند. اما ما رابطه خوبی با مجموعه‌های فرهنگی کشور داریم. گاهی ما به آنها نقد داریم و آنها هم ممکن است نسبت به کار ما نقد داشته باشند.

تهدید و سهم‌خواهی بسیار سطح نازل و پایینتر از ادبیات گفتمانی حاکم بر رابطه ما با وزیر ارشاد است

او ادامه داد: اما به هیچ عنوان در ارتباط با نهادها و سازمان‌های فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی فرهنگ کشور است از موضعی مانند تهدید و سهم‌خواهی که بسیار سطح نازل و پایینتر از ادبیات گفتمانی حاکم بر ارتباط ما است، استفاده نکرده و نمی کنیم.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه هدف طراحان این شایعات ناکام کردن دولت است، گفت: فکر می کنم از بیان چنین شایعاتی بیشتر به دنبال ناکام کردن دولت برخاسته از اراده مردم هستند که این دولت با تلاش اصلاح طلبان تشکیل شده است.

برخی می خواهند از آب گل آلود ماهی انتخابات 98 و 1400 را بگیرند

مازنی تاکید کرد: کسانیکه چنین شایعاتی را منتشر می‌کنند، می‌خواهند از این آب گل آلود ماهی انتخابات 98 و 1400 را بگیرند اما مطمئنا اشتباه می‌کنند و اگر چنینی هدفی دارند این رفتار بسیار کودکانه است و به آن هدف نخواهند رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها