کد خبر: 366748
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۰۸:۱۸:۲۸
| |

خوانساری، داور هفدهمین جشنواره خوشنویس رضوی:

وقتی هنر ایرانی در ایران جایگاهی ندارد

یدالله ڪابلی خوانساری، داور هفدهمین جشنواره خوشنویس رضوی، با بیان اینکه آثار درخشان و خلاق هنرمندان خوشنویس با هیچ چیز قابل قیاس نیست، گفت: بسیاری از ڪشورهای حوزه خلیج فارس آثار هنرمندان ما را جذب می‌کنند و در آن کشورها به نمایش گذاشته می‌شود در حالی که باید این هنر در خود ڪشور ما محفوظ شود.

وقتی هنر ایرانی در ایران جایگاهی ندارد
کد خبر: 366748
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۰۸:۱۸:۲۸

اعتمادآنلاین| یدالله ڪابلی خوانساری، داور هفدهمین جشنواره خوشنویس رضوی، چهارشنبه شب 13 آذر، در اختتامیه هفدهمین جشنواری خوشنویسی رضوی در بیرجند اظهار کرد: بیرجند دارای هنرمندان باارزشی در حوزه خوشنویسی است.

وی با بیان اینکه باید با ترغیب، تشویق و انگیزه دادن به نسل جوان آن‌ها را به سمت خوشنویسی هدایت ڪنیم، بیان ڪرد: جوانان بسیاری در هنر خوشنویسی فعالیت دارند و دوران طلایی جامعه خوشنویسی را رقم می‌زنند.

داور هفدهمین جشنواره خوشنویس رضوی با بیان اینکه انجمن خوشنویسی ایران امروز رشد کمی و کیفی بسیار فزاینده‌ای داشته و این موضوع مایه مباهات و افتخار است، ادامه داد: چهره‌های درخشانی در سطح ڪشور در عرصه خوشنویسی وجود دارند ڪه نه تنها در داخل بلکه در سطح منطقه و حتی جهان نیز صاحب اثر هستند.

ڪابلی خانساری با تاڪید بر اینکه آثار درخشان و خلاق هنرمندان خوشنویس با هیچ چیز قابل قیاس نیست، بیان کرد: بسیاری از هنرمندان انگیزه‌ای برای شرڪت در جشنواره‌ها ندارند.

وی با بیان اینکه امروز ما حاضر نیستیم حداقل هزینه‌ها را برای هنرهای ارزشمند بی نظیر هنرمندان داشته باشیم، افزود: هنرمندان خوشنویس جایگاه شاخصی برای خدمتگذاری به امام رضا(ع) را دارند.

داور هفدهمین جشنواره خوشنویس رضوی بیان ڪرد: هنرمند و هنر نقش مهمی در تفکر بشری دارند و انجمن خوشنویسان ایران همه تلاش خود را برای تربیت هنرمندان انجام می‌دهند.

ڪابلی خانساری خاطرنشان کرد: خراسان بزرگ پایتخت خوشنویسی ایران بوده و هنرمندان بزرگی را در دل خود جای داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها