کد خبر: 389314
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۴:۰۸:۳۶
| |

«مرتضی دلشب» دار فانی را وداع گفت

مرتضی دلشب از مدرسان پیشکسوت و شناخته شده «تئوری موسیقی و سلفژ» در گذشت.

«مرتضی دلشب» دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 389314
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۴:۰۸:۳۶

اعتمادآنلاین| مرتضی دلشب از مدرسان پیشکسوت و شناخته شده «تئوری موسیقی و سلفژ» پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری امروز شنبه 10 اسفندماه دار فانی را وداع گفت.

استاد مرتضی دلشب در دهم اسفند سال 1325 در تهران متولد شد. او در سال 1346 از هنرستان موسیقی ملی فارغ‌التحصیل شد. پس از آن در سال 1349 ادامه تحصیلات موسیقی خود را در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پی گرفت و در سال 1352 مدرک کارشناسی موسیقی را دریافت کرد.

او از همان سال به تدریس موسیقی مشول شد. او دارای گواهی نامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد بود.

از این هنرمند پیشکسوت موسیقی که طی ماه‌های اخیر به‌شدت درگیر بیماری بود در تاریخ 7 بهمن 1395 و در دومین دوره سال نوای موسیقی ایران قدردانی و تندیس «سال نوا» و لوح تقدیر به وی اهداء شد.

مرحوم مرتضی دلشب در مدرسه هنر اداره ارشاد مشهد، دانشگاه علامه طباطبایی مشهد، مرکز موسیقی بین‌المللی وابسته به مرکز آموزش صداوسیما، هنرستان صداوسیما، هنرستان موسیقی دختران و پسران، دانشگاه تربیت معلم، جهاد دانشگاهی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی را دارد.

او همچنین مسئول کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان صداوسیما مرکز مشهد (تا سال 1359) و مسئول هماهنگی رادیو تهران (1366) سابقه تدریس داشت، او همچنین سابقه عضویت در اولین دوره کانون مدرسان خانه موسیقی به‌عنوان برنامه‌ریز آموزشی و عضویت در شورای موسیقی وزارت ارشاد (1379-1381) را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها