کد خبر: 390786
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۸:۵۱:۴۲
| |

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران:

صحبت از مهندسی مسابقات از روی فشار است

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: در فوتبال هم به اندازه کافی مشکل داریم و نباید اعتماد به مسابقات لیگ برتر را به سادگی و بدون دلیل زیر سؤال برد.

صحبت از مهندسی مسابقات از روی فشار است
کد خبر: 390786
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۸:۵۱:۴۲

اعتمادآنلاین| غلامرضا بهروان در مورد ادعاهای برخی از اهالی فوتبال و باشگاه‌ها مبنی بر مهندسی لیگ برتر برای موفقیت یک تیم،‌گفت: واقعاً نمی‌دانم چرا برخی چنین حرف‌هایی را می‌زنند. شاید آنهایی که از این واژه‌ها استفاده می‌کنند خودشان در فوتبال دنبال چیز دیگری هستند. مگر می‌شود در یک تورنمنت به این بزرگی که عوامل زیادی در آن دخیل هستند را با هم هماهنگ کرد تا مثلاً یک یا دو تیم بالا برود و 14 تیم پایین بیایند؟

وی افزود: این ادعاها فقط باعث ضربه زدن به خود آنها است، آیا وقتی تیم‌های خودشان برنده می‌شود هم صحبت از مهندسی مسابقات می‌کنند؟ ما به اندازه کافی در فوتبال مشکل داریم. نباید با به کار بردن چنین واژه‌ها و مفاهیمی مردم را به لیگ فوتبال بی‌اعتماد کنیم. تقریباً تمام کسانی که چنین حرف‌هایی می‌زنند هیچ استناد و دلیل منطقی ندارند. در برگزاری مسابقات عوامل زیادی در داخل فدراسیون و سازمان لیگ و هم عواملی در درون باشگاه‌ها حضور دارند. آیا واقعاً می‌توان همه اینها را به نوعی هماهنگ و روتین کرد تا یک تیم نتیجه بگیرد؟

بهروان با گلایه از انتقادها نسبت به داوری‌ها گفت: ما می‌بینیم که برخی تیم‌ها مدام از داوری‌های فوتبال شکایت می‌کنند، این حجم از شکایت و انتقاد از داوری فقط در فوتبال و لیگ برتر ما دیده می‌شود که نشانگر آن است که ما به داشته‌های خودمان متکی نیستیم. باید فضای اعتماد و احترام به حریف را در فوتبال رایج کنیم، باید تیم‌ها این باور را داشته باشند که با تمرینات و توانایی‌های خودشان می‌توانند موفق شوند. گاهی برخی آدم‌ها صحبت‌هایی را می‌کنند که از روی درد و فشار است و وقتی از این شرایط خلاص می‌شوند و منطقی فکر می‌کنند خودشان هم این حرف‌ها را رد می‌کنند.

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران تصریح کرد: شاید برخی آدم‌ها نسبت به برخی تیم‌ها علاقه داشته باشند اما هیچ گاه این علاقه را در کارشان دخالت نمی‌دهند. نباید قهرمانی و موفقیت یک تیم را زیر سؤال برد باید همیشه به حریف احترام گذاشت و بگوییم حریف بزرگ بود که آن را شکست دادیم یا حریف بهتر از ما بود که ما را شکست داد. این فرهنگ باید در ورزش و فوتبال ما نهادینه شود. اینکه تیم‌ها بر اساس زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی خود به موفقیت می‌رسند و صداقت را در فوتبال زیر سؤال نبریم و یکدیگر را تخریب نکنیم.

وی تأکید کرد: فوتبالی که باشگاه‌ها ارائه می‌دهند در واقع یک نوع خدمات ورزشی است، نباید این خدمات ورزشی را زیر سؤال برد. همه باید افتخار کنند که با صداقت در این فوتبال زحمت می‌کشند.

بهروان در مورد تعطیلی مسابقات لیگ به خاطر شیوع ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر این شرایط پیش آمده که ناخواسته است. فعلاً هم ما هفته بیست و دوم لیگ را تعطیل کرده‌ایم تا ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود. باید فوتبال در فضای سالم برگزار شود و همه از دیدن آن لذت ببرند.

همه باید دست به دست هم بدهیم تا این ویروس ریشه‌کن شود. اوایل هفته آینده جلسه‌ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود که در آن جلسه احتمال دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا لغو و به زمان دیگری موکول شود که در آن صورت فضا و زمان کافی برای برگزاری مسابقات لیگ داریم. از سویی دیگر مسابقه تیم ملی در فروردین مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ هم احتمال دارد که به تعویق بیفتد که باید مراقبت باشیم شرایطی پیش نیاید که در حق فوتبال ملی ما اجحاف شود.

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران ادامه داد: سلامتی تماشاگران، بازیکنان، مربیان و نمایندگان رسانه‌های گروهی اهمیت دارد، به هر حال اگر وضعیت شیوع ویروس کرونا بر همین منوال باشد احتمال دارد که مسابقات لیگ به بعد از 13 فروردین 99 موکول شود البته قطعی شدن این مسأله به جلسه روز شنبه در AFC و همچنین شرایطی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تدوین می‌شود برمی‌گردد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها