کد خبر: 488835
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۴:۴۱:۳۰
| |

یدالله محبی،ملی پوش کشتی آزاد:

عدالت درباره همه یکسان رعایت شود

انتخاب نماینده المپیکی سنگین‌وزن تیم ملی کشتی آزاد، مدت‌هاست که شکل جنجالی به خود گرفته است. جنجالی که بدون شک همین روزها گوش‌شکسته‌ها را مقابل هم قرار خواهد داد.

عدالت درباره همه یکسان رعایت شود
کد خبر: 488835
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۴:۴۱:۳۰

اعتمادآنلاین| چالش اصلی بر سر برگزارنشدن مسابقه انتخابی بین مدعیان وزن 125 کیلوگرم است. کادر فنی اگرچه پیش‌تر گفته بود در همه اوزان انتخابی رودررو برگزار می‌کند اما دیدگاهش درباره این وزن جور دیگری است. غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی آزاد تصمیم‌گیری درباره معرفی کشتی‌گیر سنگین‌وزن حاضر در المپیک 2020 توکیو را به عملکرد مدعیان در جام زیلکوفسکی موکول کرده است. امین طاهری و امیرحسین زارع نفراتی هستند که باید در این میدان به روی تشک بروند و در نهایت یکی از آنها راهی توکیو شود. اما سؤال اینجاست که تکلیف یدالله محبی این وسط چه می‌شود. کشتی‌گیری که سهمیه المپیک این وزن را او کسب کرده است.

به گزارش شرق، گفت‌وگو با قهرمان کشتی آزاد آسیا بعد از جام تختی می‌خوانید.

* آقای محبی به نظر می‌رسد این روزها ذهنتان خیلی درگیر است. از مسابقه پرحاشیه‌ای که در جام تختی داشتید تا بحث انتخابی تیم ملی برای المپیک.


راستش نمی‌دانم چه بگویم. از روزی که تمرینات تیم ملی برای المپیک شروع شد من هم مثل بقیه تمام هدفم این بود که در انتخابی شرکت کنم. کادر فنی گفته بود در همه اوزان انتخابی رودررو می‌گذارد اما من بعدش فهمیدم که اسمم را برای زیلکوفسکی ندادند و گفتند باید در جام تختی کشتی بگیرم. نتیجه جام تختی هم که در انتخاب ملی‌پوش المپیکی تأثیری ندارد.


*الان با این شرایط یعنی شما هیچ شانسی برای رفتن به المپیک ندارید؟

این‌طور که به نظر می‌رسد، تصمیمشان را گرفته‌اند.

*اما به هر حال شما هم جزء نفرات اول کشور در سنگین‌وزن هستید و ضمن اینکه سهمیه المپیک را هم شما گرفتید.


حرف خودم هم همین است. من نمی‌گویم من را به المپیک اعزام کنند. می‌گویم حداقل یک انتخابی درون‌اردویی بگذارند و عدالت درباره همه یکسان اجرا شود. هرکس بهتر کشتی گرفت او را اعزام کنند. یا من را هم به زیلکوفسکی می‌فرستادند. من بعد از اینکه سهمیه المپیک را در مسابقات جهانی 2019 گرفتم، تنها کشتی‌گیر سنگین‌وزن ایرانی بودم که در رنکینگ جهانی حضور داشتم. از زمانی هم که کرونا آمده مدتی مسابقات تعطیل بود و بعد هم که کشتی‌ها شروع شد من را به هیچ تورنمنتی اعزام نکردند.

*با غلامرضا محمدی در این باره صحبت نکردید؟

نه اما ایشان یک صحبت‌هایی را مطرح کردند مبنی بر اینکه من در انتخابی قبلی تیم ملی خوب نبودم. این انتخابی سال گذشته برگزار شد و من آن موقع مصدوم بودم. پزشک تیم ملی اصلا به من اجازه نداد که کشتی بگیرم چون زانویم آسیب دیده بود اما من به احترام دعوتی که کادر فنی کرده بود، آمدم و کشتی گرفتم. چون در اولین مسابقه باختم انصراف دادم. الان اما شرایطم خوب شده و از مسئولان می‌خواهم به من توجه کنند. از طرفی این انتخابی برای مسابقات جهانی صربستان برگزار شد که مسابقات هم به خاطر کرونا لغو شد.

*بحث شما را هم که کنار بگذاریم، حرف و حدیث‌ها درباره انتخاب امین طاهری و امیرحسین زارع هم خیلی زیاد است.

کادر فنی بیشتر به زارع اعتقاد دارد. این در حالی است که طاهری می‌گوید در آخرین انتخابی او نفر اول ایران شده.
بهترین راه همان گذاشتن انتخابی است. اصلا کار پیچیده‌ای نیست. وقتی قانون‌مند عمل کنیم جای حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند. حسن یزدانی قهرمان المپیک است. انتخابی داد و اول شد. در آمریکا کاکس چند دقیقه دیر به وزن‌کشی رسید اما نتوانست در انتخابی شرکت کند. این در حالی بود که شانس مدال المپیک بود. درباره وزن ما هم باید همین‌طور رفتار شود.

*در جام تختی هم که اکثر حاضران معتقد بودند در حقتان اجحاف شده؟

بله اما چه بگویم. همه آنجا بودند و دیدند. کشتی در فینال دستم بود و جلو بودم اما هم‌زمان صورت و سر من و حریفم ضربه خورد و دچار خون‌ریزی شدیم. طبق قانون جهانی کشتی‌گیر تنها چهار دقیقه برای بندآوردن خون‌ریزی فرصت دارد. اگر این زمان بگذرد باید دست مقابل به‌عنوان برنده بالا برده شود. متأسفانه درباره من این اتفاق افتاد اما ترتیب اثری داده نشد و کشتی ادامه پیدا کرد. من هم شرایطم خوب نبود و در نهایت نتیجه را واگذار کردم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها