کد خبر: 640041
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۹ ۰۵:۴۳:۲۱
| |

ثروتمندترین ورزشکار تاریخ این فرد است + عکس

از گایوس آپولئیوس دیوکلس، یک ارابه‌سوار رومی که در قرن دوم پس از میلاد زندگی می‌کرد، اغلب به عنوان یکی از پردرآمدترین ورزشکاران تاریخ یاد می شود.

ثروتمندترین ورزشکار تاریخ این فرد است + عکس
کد خبر: 640041
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۹ ۰۵:۴۳:۲۱

همیشه خواندن خبر مبالغی که ورزشکارانی چون ماریا شاراپووای تنیسور، اوسین بولتِ دونده و والنتینو روسیِ موتور سوار در زندگی حرفه ای خود دریافت می کنند موجب شگفتی ما می شود. ممکن است فکر کنیم دریافت این مبالغ نجومی پدیده ایست که تنها متعلق به دوران ماست، اما خبری که به تازگی در شبکه دیسکاوری منتشر شده است سبب می شود ما به اشتباه خود پی ببریم.

بر اساس این خبر، در امپراطوری رم باستان، حوالی قرن دوم پس از میلاد، ارابه رانی زندگی می کرده که بنابر شواهد ثروتش از ورزشکارانی که نام آن ها برده شد فراتر می رفته است.

نام این ارابه ران گایوس آپولیوس دیوکلز بوده و شرح حال وی در سنگ نوشته ای، متعلق به سال 146 پس از میلاد، نوشته شده است. این ارابه ران در شهر لیسیتانیا، محلی که اکنون در جنوب اسپانیا واقع است، زندگی می کرده و حرفه خود را از سال 122 بعد از میلاد، در سن 18 سالگی آغاز کرده و تا سن 42 سالگی آن را ادامه داده است.  دیوکلز در زندگی حرفه ای خود 4257 بار در مسابقات گوناگون شرکت کرده و حاصل آن 1462 برد بوده و 861 مرتبه جایگاه دوم را از آن خود کرده است.

 

گایوس

 

بنا به گفته پیتر استراک، استادیار دانشگاه پنسیلوانیا، ثروتی که این ورزشکار رمی در پی بردهای خود در مسابقات ارابه رانی بدست آورده  35,863,120   سِستِرس بوده است. سسترس نام سکه ای است که توسط امپراطوری رم ضرب می شده است. این مبلغ برابر بوده با مصرف یک سال گندم امپراطوری رم و یا بودجه ارتش این کشور به مدت دو ماه.

براساس ادعای این استاد مطالعات کلاسیک مبلغ ذکر شده برابر است با 15 میلیارد دلار. با این حساب ثروت این شخص از دارایی تایگر وودز نیز فراتر می رفته است. در نتیچه می توان گایوس آپولیوس دیوکلز را ثروتمندترین ورزشکار تاریخ نامید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها