کد خبر: 330962
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۰۹:۰۳:۵۸
| |

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

آمریکا در تلاش برای نشست بحرین شکست خواهد خورد

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور کشورهای غربی در خلیج فارس امری غیر قانونی و برخلاف موازین بین الملل است، گفت: این حضور به جز اینکه مشکلات را افزایش دهد هیچ نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

آمریکا در تلاش برای نشست بحرین شکست خواهد خورد
کد خبر: 330962
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۰۹:۰۳:۵۸

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی در واکنش به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس با ادعای تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس گفت: امنیت خلیج فارس ارتباطی با آمریکا و همپیمانانش ندارد، آن ها در این منطقه به لحاظ جفرافیایی سرزمینی ندارند و به همین دلیل این حضور امری غیر قانونی و برخلاف موازین بین الملل است.

وی افزود: تامین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس به عهده کشورهایی است که در این منطقه دارای خاک سرزمینی هستند، ما قادر به تامین امنیت این منطقه هستیم و نیازی به حضور بیگانگان در خلیج فارس احساس نمی شود، این حضور به جز اینکه مشکلات را افزایش دهد هیچ نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: اکنون نیز بر همگان ثابت شده است که آمریکا در این جریان تنها مانده است چرا که به غیر از انگلستان کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه با آمریکا همراهی نکرده اند، به همین دلیل آمریکا به حالت استیصال افتاده و سعی می کند به هر ترفندی دست بزند تا خود را حفظ کند.

کاظمی اضافه کرد: سیاست های آمریکا سیاست های غلطی است، آمریکا به جز اینکه به مقررات و تعهدات بین المللی مانند برجام پایبند باشد هیچ راه دیگری ندارد. آمریکا در اجلاس بحرین موفق نخواهد بود و همه تلاش هایش برای این نشست به شکست منتهی خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها