کد خبر: 340913
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۷:۲۲:۰۰
| |

آمریکا برای جبران کمبود نفت عربستان اعلام آمادگی کرد

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد: به دنبال حمله به تأسیسات نفتی آرامکو، این وزارتخانه آمادگی دارد برای جبران کمبود نفت در بازارهای جهانی، از ذخایر نفتی‌اش استفاده کند.

آمریکا برای جبران کمبود نفت عربستان اعلام آمادگی کرد
کد خبر: 340913
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۷:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت انرژی آمریکا، این اقدام را برای جبران اختلال در بازار نفت اعلام کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز شنبه شب در گفت‌‌وگوی تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، به او وعده داد واشنگتن آماده دفاع از امنیت ریاض است.

کاخ سفید نیز روز شنبه اعلام کرد؛ واشنگتن خود را متعهد می‌داند به دنبال حمله به تأسیسات نفتی عربستان، نفت مورد نیاز بازار را تأمین کند.

در بیانیه‌ای که «جاد دیر» سخنگوی کاخ سفید قرائت کرد، ذکر شده است: آمریکا قویاً حمله روز شنبه به زیرساخت‌های مهم انرژی (عربستان) را محکوم می‌کند. اقدامات خشونت‌آمیز علیه مناطق غیرنظامی و زیرساخت‌های اساسی اقتصاد جهان، فقط تعارض‌ و بی اعتمادی‌ را عمیق‌تر می‌کند.

پیش از این نیز «جان ابی زید» سفیر آمریکا در ریاض با خشم، حملات به دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو را غیر قابل قبول خواند.

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان نیز با تأیید کاهش 50 درصدی تولید نفت در شرکت آرامکو پس از حمله پهپادی انصارالله یمن، البته مدعی شد؛ این کاهش تولید به صورت موقتی خواهد بود.

پیشتر برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند؛ حملات پهپادی انصارالله به تأسیسات نفتی سعودی، تولید پنج میلیون بشکه نفت را مختل می‌کند و حتی ممکن است بهادی نفت را افزایش دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها