کد خبر: 357890
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۰۹:۴۶:۲۳
| |

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

پرداخت اعتبار 1519 میلیارد تومانی دولت به دهیاری‌ها

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: هزار و 519 میلیارد تومان اعتبار در دولت های یازدهم و دوازدهم و طی سال های 1392 تا 1398 به دهیاری های سراسر کشور پرداخت شده است.

پرداخت اعتبار 1519 میلیارد تومانی دولت به دهیاری‌ها
کد خبر: 357890
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۰۹:۴۶:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ سعیدرضا جندقیان بیدگلی افزود: از سال 1382 زمان تاسیس و راه اندازی نهاد دهیاری ها در کشور تا سال 1392 در مجموع 3 هزار و 586 میلیارد تومان اعتبارات متمرکز شامل، اعتبارت ملی و استانی بین دهیاری های کشور توزیع شده است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ادامه داد: برای تجهیز دهیاری ها به ماشین آلات عمرانی و خدماتی از ابتدای راه اندازی نهاد دهیاری ها تا سال 1392، تعداد 12 هزار و 493 دستگاه به دهیاری ها داده شد و در دولت یازدهم و دوازدهم به تنهایی چهار هزار و 194 دستگاه اختصاص یافت که در مجموع از ابتدای تاسیس نهاد دهیاری ها تا زمان حاضر 16 هزار و 687 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی در اختیار این نهاد قرار داده شد.

در 9 هزار روستا سیستم مدیریت پسماند اجرا می شود

وی با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی زباله ها در روستا جمع آوری نمی شد، گفت: اکنون با بهره گیری از ظرفیت دهیاری های کشور جمع آوری زباله در 9 هزار روستا انجام می شود.


جندقیان بیدگلی تاکید کرد: با این حساب می توان گفت که در بیش از 85 درصد روستاهای کشور زباله ها جمع آوری می شوند که نیاز است صدا و سیما به عنوان یک الگوی موفق در سطح روستاها برنامه هایی در این زمینه تهیه و به مردم معرفی کند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: از ابتدای تاسیس نهاد دهیاری ها تا سال 1392، 6 هزار و 670 توسعه سیستم مدیریت پسماند اجرا شد و تنها از زمان تشکیل دولت یازدهم و دوازدهم 2 هزار و 330 روستا دارای سیستم پسماند شدند و در مجموع تا زمان حاضر 9 هزار روستا از این سیستم برخوردار هستند.


جندقیان بیدگلی یادآوری کرد: امروزه مدیریت پسماند یکی از دغدغه های اصلی دهیاری ها و شهرداری ها و همین طور حاکمیت است و به دلیل گسترش زندگی مصرف گرایی و تولید زیاد زباله بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص برنامه ریزی های جدی انجام شود.


معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با اشاره به ابلاغ هفت گانه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری و تغییر سبک زندگی، تصریح کرد: در تغییرات سبک زندگی، روستایی ها به سمت زندگی در شهرها می روند و شهرهای کوچک هم به سمت شهرهای بزرگ می روند و شهرهای بزرگ هم به سمت مصرف انبوه حرکت می کنند، لازمه این تغییر سبک زندگی هم تولید زیاد زباله است و مدیریت پسماند می تواند بسیاری از مشکلات را در این زمینه حل کند.


وی گفت: اگر بخواهیم به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم، باید در زمینه مدیریت پسماند برنامه ریزی و تصمیم گیری های به موقع و درست داشته باشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها