کد خبر: 369795
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۰:۱۳:۴۷
| |

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

توزیع حمل و نقل هوایی بین‌المللی بر 6 هاب کشور/ 2 هزار کیلومتر آزادراه می‌سازیم

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام بتوان نظام حمل و نقل هوایی کشور را از وضعیت تهران محور به 6 هاب افزایش دهیم.

توزیع حمل و نقل هوایی بین‌المللی بر 6 هاب کشور/ 2 هزار کیلومتر آزادراه می‌سازیم
کد خبر: 369795
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۰:۱۳:۴۷

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک گفت:‌ فرصت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرصت ایجاد گفت‌وگو و تعامل و مرور تجربیات و ارزیابی عملکرد و تصویرسازی آینده مطلوب‌تر و فرصت میثاق مجدد و همکاری برای توسعه کشور است.

وی افزود: در سالی که گذشت تلاش کردیم موانع را شناسایی و برطرف کنیم و در همه کمیسیون‌های مشترک و همچنین کشورهای همسایه تفاهمات و اسناد را رد و بدل و اشکالات را رفع کردیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امروز با کشورهایی که در مسیرهای ترانزیتی ما هستند کمترین ناهماهنگی را نداریم؛ ما عضو راه‌آهن‌های کشورهای CIS هستیم و با تفاهم‌نامه‌های چندجانبه با قطارهای باری از مسیر شرق به سمت چین و همچنین به سمت اروپا حرکت آغاز شده است و ما از این خط به صورت خط زنده ریلی استفاده می‌کنیم تا حجم بار ترانزیتی ما را افزایش دهد.

اسلامی ادامه داد:‌در حوزه هواشناسی عضویت مدیریتی در منطقه محقق شده است.

وی تأکید کرد:‌تا پایان عمر این دولت 2 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه به آزادراه و بزرگراه‌های کشور اضافه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان سال روزانه 20 کیلومتر راه روستایی به راه‌های روستایی آسفالته کشور اضافه می‌شود.

اسلامی افزود: در بندر چابهار در سال 96، 800 تا 900 هزار تن بار در سال جابه‌جا می‌شد و ترافیک جاده‌ای 1.4 میلیون تن بود و تصادفات زیادی رخ می‌داد اما در سال 97 این رقم به 2.5 میلیون تن افزایش یافت و در سال 98 میزان بار از 2.4 میلیون تن متجاوز شده است.

افتتاح خط آهن چابهار ـ زاهدان تا پایان سال 1400

وزیر راه و شهرسازی گفت: خط آهن چابهار ـ زاهدان امروز در حال تکمیل است و امیدواریم با تخصیص رقم 300 میلیون دلاری صندوق توسعه این خط تا پایان سال 1400 افتتاح شود.

وی گفت: در حوزه صنایع وابسته به حوزه حمل و نقل نوسازی ناوگان با توجه به سند نوسازی ناوگان جاده‌ای با محوریت وزارت صمت و حمایت نظام پولی و بانکی امیدواریم نوسازی ناوگان شتاب بگیرد.

وی گفت: 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ناوگان ریلی 16 شرکت مسافری و 9 شرکت سازنده از محل تبصره 18 اختصاص می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه حرکت به سمت هوشمندسازی با توجه به طرح جامع حمل و نقل و توجه به فرودگاه‌های پیشرفته رو به رشد است گفت:‌امیدواریم با سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام بتوان نظام حمل و نقل هوایی کشور را از وضعیت کشنده تهران‌محور به 6 هاب افزایش داد و پروازهای بین‌المللی در این هاب‌ها داشته باشیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها