کد خبر: 369940
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

عمادالدین باقی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نظارت استصوابی شورای نگهبان نیازمند اصلاح است/ نظرسنجی‌ها حاکی از استقبال کمرنگ مردم از انتخابات مجلس است

عمادالدین باقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و فعال حقوق بشری، گفت: با نارضایتی‌‌های موجود در جامعه، اگر حاکمیت دنبال بالا بردن مشروعیت خود و حضور پررنگ مردم پای صندوق‌های رأی است، باید در رفتار خود تغییر رویکرد دهد و در خط و مشی مملکت‌داری، حل مشکلات اقتصادی، برگزاری انتخابات و نظارت استصوابی شورای نگهبان تجدیدنظر کند.

نظارت استصوابی شورای نگهبان نیازمند اصلاح است/ نظرسنجی‌ها حاکی از استقبال کمرنگ مردم از انتخابات مجلس است
کد خبر: 369940
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ عمادالدین باقی، فعال حقوق بشری، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در پاسخ این سوال که با نارضایتی‌های موجود در جامعه استقبال مردم از صندوق‌های رأی در انتخابات پیش روی مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: با توجه به یأس و نارضایتی‌ای که در بدنه اجتماعی وجود دارد، نمی‌توان به حضور پررنگ مردم پأی صندوق‌های رأی امید بست.

رئیس و بنیان‌گذار کمیته دفاع از حقوق زندانیان ادامه داد: متاسفانه نظرسنجی‌ها بیانگر استقبال کمرنگ مردم از انتخابات مجلس یازدهم است و نشان می‌دهد سطح مشارکت در انتخابات پیش رو پایین است.

باقی توضیح داد: اگر بخواهیم به همین نحو پیش برویم، حضور مردم پای صندوق‌های رأی کمرنگ است، مگر اینکه حاکمیت به منظور تقویت مشروعیت خود تصمیماتی بگیرد و تغییری در رویکردش در مواجهه با مطالبات مردم ایجاد کند؛ یعنی اینکه حاکمیت برای بالا بردن امید در جامعه قدم‌های جدی بردارد و تغییر رویکرد بدهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب و فعال حقوق بشری برای ترغیب مردم به آمدن پای صندوق‌های رأی پیشنهاد داد: حاکمیت باید در خط و مشی مملکت‌داری، حل مشکلات اقتصادی مردم، برگزاری انتخابات و نظارت استصوابی شورای نگهبان تجدیدنظر کند چراکه در غیر این صورت با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها