کد خبر: 391600
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۴:۱۴:۱۱
| |

ابلاغ بخشنامه توزیع نظام‌مند دستکش معاینه و جراحی

رییس اداره نظارت بر تامین و نگهداشت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی از ابلاغ بخشنامه توزیع نظام‌مند دستکش معاینه و جراحی از سوی اداره نظارت بر تامین و نگهداشت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد و گفت: این بخشنامه برای جلوگیری از هرگونه اختلال در تامین و ممانعت از توزیع خارج از شبکه است.

ابلاغ بخشنامه توزیع نظام‌مند دستکش معاینه و جراحی
کد خبر: 391600
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۴:۱۴:۱۱

اعتمادآنلاین| به گزارش روز جمعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد مهدی علاالدین افزود: به منظور مدیریت توزیع در شرایط فعلی کشور و جلوگیری از هرگونه اختلال در تامین و ممانعت از توزیع خارج از شبکه و انباشت غیر مجاز و احتکار دستکش های معاینه و جراحی، بخشنامه توزیع نظام‌مند دستکش معاینه و جراحی ابلاغ شد.

وی درباره ابلاغ بخشنامه توزیع نظام‌مند دستکش معاینه و جراحی خاطرنشان کرد: پیرو بخشنامه شماره 135791/664 در تاریخ 8 اسفندماه امسال به منظور مدیریت توزیع در شرایط فعلی کشور و جلوگیری از هرگونه اختلال در تامین و ممانعت از توزیع خارج از شبکه، انباشت غیر مجاز و احتکار دستکش های معاینه و جراحی، به این‌ وسیله مواردی برای اجرا تا اطلاع ثانوی ابلاغ می شود از جمله آنکه فروش و توزیع دستکش های معاینه و جراحی تولیدی یا وارداتی صرفا از طریق شرکت های توزیع کننده معرفی شده توسط این اداره کل مجاز است.

رییس اداره نظارت بر تامین و نگهداشت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: براساس این بخشنامه شرکت های پخش رازی، پخش البرز و دارو پخش جهت توزیع معرفی می شوند در صورت تغییر فهرست شرکت های پخش مجاز، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد و قیمت فروش به شرکت های توزیع کننده مذکور و مرکز درمانی باید مطابق قیمت های مصوب مندرج در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی باشد.

علاء الدین افزود: واردکنندگان دستکش های پزشکی ملزم به به روزرسانی موجودی خود در سامانه توزیع اقلام مشمول ارز رسمی در پورتال imed.ir هستند؛ همچنین تولیدکننده و شرکت های پخش مذکور ملزم به اعلام مستمر موجودی انبار به اداره کل تجهیزات پزشکی به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت آمار فروش و موجودی به آدرس Register.imed.ir ( مطابق فایل پیوست) به صورت روزانه هستند و تولیدکنندگان حداکثر ظرفیت کارخانه تولید کننده نسبت به تولید این اقلام اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هرگونه صادرات این اقلام از هر طریق و تحت هرعنوان و تعرفه گمرکی ممنوع و هرگونه توزیع داروخانه ای توسط شرکت های پخش صرفاً تا سقف 10 درصد امکان پذیر است؛ توزیع به مراکز درمانی تشخیصی، کلینیک ها و مطب ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تابعه باید انجام شود.

علاء‌ الدین یادآور شد: این بخشنامه طی نامه شماره 664/139279/د در تاریخ 15 اسفندماه 1398 به صندوق پیام کارتابل الکترونیکی شرکت ها در پورتال آیمد ارسال شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها