«اعتمادآنلاین» از «تپه خاطیان» گزارش می‌دهد:

عراق| مدفن زنان قربانی قتل‌های ناموسی عراق کجاست؟

در عراق تپه‌ای برای دفن زنان و دخترانی که قربانی قتل‌های ناموسی می‌شوند وجود دارد که گرچه اهالی منطقه از وجود آن مطلع‌اند، اما هیچ کسی حاضر نیست در مورد این تپه سخنی بگوید.

عراق| مدفن زنان قربانی قتل‌های ناموسی عراق کجاست؟
کد خبر: 415027
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عراق یکی از کشورهایی است که قتل‌های ناموسی در آنها پدیده‌ای آشناست. در عراق تپه‌ای برای دفن زنان و دخترانی که قربانی قتل‌های ناموسی می‌شوند وجود دارد که گرچه اهالی این منطقه عراق از وجود آن مطلع‌اند، اما هیچ کسی حاضر نیست در مورد این تپه سخنی بگوید.

به گزارش اعتمادآنلاین، الجزیره نت در گزارشی در این باره خبر داد، تپه‌های باستانی موجود در استان ذی‌قار در جنوب عراق مدت‌هاست به محلی برای دفن و پنهان کردن اجساد زنان و دختران قربانی قتل‌های ناموسی مبدل شده است، به نحوی که هر عشیره و خانواده‌ای بخشی از آن را در اختیار خود گرفته است.

به گزارش این شبکه، آخرین قربانیان دفن‌شده در این تپه‌ها 2 خواهر از اهالی منطقه البطحاء واقع در 40 کیلومتری ناصریه بودند که اوایل مه گذشته به دلیل فرار از خانه و تلاش برای رسیدن به استان کرکوک در شمال عراق به دست خانواده خود دستگیر شده و به قتل رسیدند.

به گفته یکی از ساکنان منطقه البطحاء که برخی از تپه‌های باستانی در نزدیکی آن قرار دارد، دورتادور تپه‌ها را آب فرا گرفته و اهالی منطقه به آنجا «محل پاکسازی ننگ» هم می‌گویند.

این فرد که «الجزیره» از او تحت عنوان ابوعلی نام برده می‌گوید: مکان مشخصی برای دفن اجساد این زنان و دختران وجود ندارد و هر عشیره یک یا 2 تپه را برای این کار در اختیار دارد، اما به طور کلی هیچ فردی به جز خانواده مقتوله از محل دفن آنها اطلاع دقیقی ندارد.

او می‌افزاید: حادثه مه گذشته اولین حادثه از این دست نبود، بلکه قتل زنان و دختران در این مناطق امری رایج است و تپه‌های باستانی را برخی از اهالی، تپه خطاکاران هم نام‌گذاری کرده‌اند.

او تاکید می‌کند: هیچ کسی حاضر نیست به این مساله بپردازد و اگر هم با کسی در این زمینه وارد گفت‌وگو شویم او به طور کلی مساله را تکذیب می‌کند.

به گفته فعالان مدافع حقوق زنان، قتل‌های ناموسی در عراق به صورت یک پدیده رایج درآمده است؛ آنها یکی از دلایل افزایش این دست حوادث را فضای مجازی و انتشار سریع اخبار می‌دانند و معتقدند خانواده‌ها از بیم رسوایی سریعاً دست به این کار می‌زنند. از این رو شمار قتل‌های ناموسی رو به افزایش گذاشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها