کد خبر: 526474
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۰۹:۲۷:۴۸
| |

محمد احمدیان،مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

آزمایش کرونای هزار و 530 دانش‌آموز خراسان رضوی مثبت شد

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از ابتدای مهرماه تاکنون آزمایش کرونای بیش از هزار و 530 نفر از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مثبت شده است.

آزمایش کرونای هزار و 530 دانش‌آموز خراسان رضوی مثبت شد
کد خبر: 526474
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۰۹:۲۷:۴۸

اعتمادآنلاین| محمد احمدیان افزود: 860 مورد از این دانش آموزان تست پی.سی.آر مثبت داشته اند و بقیه نیز تست رپید یا آزمایش سریع آنان مثبت شده است.


به گزارش ایرنا،وی بیان کرد: دانش‌آموزان گروه 12 تا 17 سال و گروه سنی زیر 12 سال از گروههای آسیب پذیر به لحاظ ابتلا به کرونا هستند، لذا کلیه مراقبت‌های سلامت در رابطه با بیماری کووید 19 در برنامه مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیده شده است.

وی گفت: بدین ترتیب از ورود دانش‌آموزان با علائم مشکوک به کرونا در بدو ورود به مدرسه جلوگیری به عمل آمده و این افراد به مراکز منتخب کرونا ارجاع داده می شوند تا از آنها تست کرونا گرفته شود.

احمدیان، رهگیری دانش‌آموزان با علائم مشکوک کرونا را با اهمیت دانست و گفت: تیم‌های رهگیری به مدارس اعزام می شود و اگر اقدامات رهگیری با همکاری مدیر مدسه و همراهی اولیا به صورت شفاف انجام شود، آنان همکلاسی های خود را آلوده نخواهند کرد.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر 88 درصد از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی، دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و 62 درصد نیز دز دومشان را تزریق کرده‌اند.


احمدیان در ادامه گفت: همچنین تاکنون 93 درصد از مادران باردار مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

واکسن زده‌اند و 67 درصد نیز دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

یک میلیون و 196 هزار و 634 دانش آموز شامل 585 هزار و 842 دختر و 610 هزار و 792 پسر در 11 هزار و 453 مدرسه، شامل 55 هزار و 230 کلاس درس در استان خراسان رضوی سال تحصیلی 1398 - 1399 را پشت سر گذاشتند.

90 هزار معلم در خراسان رضوی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

51 درصد از کل جمعیت دانش‌آموزی خراسان رضوی در سه هزار و 523 مدرسه شهرستان مشهد مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها