کد خبر: 496263
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۳:۵۰:۳۶
| |

دادستان جدید دیوان بین‌المللی کیفری سوگند یاد کرد

یک حقوق‌دان و وکیل مدافع انگلیسی به‌عنوان دادستان جدید دیوان بین‌المللی کیفری سوگند یاد کرد.

دادستان جدید دیوان بین‌المللی کیفری سوگند یاد کرد
کد خبر: 496263
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۳:۵۰:۳۶

اعتمادآنلاین| «کریم خان» حقوق‌دان و وکیل مدافع انگلیسی، روز چهارشنبه به‌عنوان دادستان جدید دیوان بین‌المللی کیفری سوگند یاد کرد.

به گزارش فارس نوشته پایگاه خبری «آی 24»، کریم خان، جایگزین «فاتو بنسودا» دادستان قبلی گامبیایی این دادگاه، از امروز کار خود را در لاهه آغاز می‌کند.

این حقوق‌دان انگلیسی اکنون رسیدگی به پرونده‌های مهمی را بر عهده خواهد داشت که دنبال کردن آن توسط بنسودا به تحریم وی توسط دولت آمریکا منجر شده بود.

کریم خان پنجاه و یک ساله، پیش از این، تحقیقات ویژه سازمان ملل درخصوص جنایات داعش و وکالت «سیف الاسلام» پسر «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین لیبی را در پرونده دارد.

بنسودا روز دوشنبه و پیش از ترک دفترش، به‌طور رسمی آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی آمریکا در افغانستان و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را اعلام کرد.

او ماه گذشته در واکنش به جنگ دوازده روزه میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین، در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش تنش در کرانه باختری و دیگر نقاط فلسطین اشغالی، درخصوص احتمال تکرار جنایات جنگی توسط رژیم صهیونیستی تحت «اساس‌نامه رُم» هشدار داد.

به نوشته جروزالم پست، به این ‌دلیل که دیوان کیفری بین‌المللی با محدودیت منابع (بازرس، دادستان و قاضی) مواجه است، ممکن است نتواند بیش از 10 نفر را محکوم کند. اولین دسته، کسانی هستند که در تصمیم‌گیری‌های مربوط به جنگ غزه در سال 2014 نقش داشتند. دسته دوم، کسانی هستند که در بحران مرزی غزه دست داشتند و دسته سوم نیز کسانی‌ هستند که در تصمیم‌گیری درباره گسترش شهرک‌سازی‌ها نقش داشتند.

این روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی افزود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هر سه دسته جای می‌گیرد و گانتز رئیس وقت ستاد ارتش و «موشه یعلون» وزیر جنگ وقت این رژیم در زمان جنگ غزه نیز بیشترین احتمال دریافت حکم بازداشت را دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها